آموزش سئو سایت

آموزش سئو به زبانی ساده

آموزش سئو سایت

آموزش سئو به زبانی ساده

نقش متا تگ توضیحات در سئو داخلی

پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۳:۰۱ ق.ظ

این مقاله تمام مواردی که باید درباره متا تگ توضیحات بدانید را توضیح داده است. ما در این مقاله درباره اینکه متا تگ توضیحات چیست بحث کرده و اهمیت آن در سئو را بر شمرده و نحوه به کارگیری آن در سایت را نیز توضیح داده ایم.

 

نقش متا تگ توضیحات در سئو داخلی

 

متا تگ توضیحات چیست؟

متا تگ توضیحات یک تگ HTML است که محتوای صفحه وب را توضیح می دهد. این توضیحات ممکن است که در زیر آدرس سایت در صفحه نمایش نتایج جستجوی گوگل به نمایش در بیاید. برای آنکه تمام محتوای آن در گوگل به نمایش گذاشته شود باید بین 140 تا 160 کاراکتر باشد.

 

درج توضیحات سایت در گوگل

 

نمونه کد متا تگ توضیحات:

<head> <meta name="description" content="When writing a meta description, keep it between 140 and 160 characters so Google can display your entire message. Don’t forget to include your keyword!"></head>

اهمیت متا تگ توضیحات در سئو داخلی

یکی از مهمترین فواید استفاده از متا تگ توضیحات این است که اگر در صفحه نتایج جستجو به نمایش در بیاید. می تواند در افزایش نرخ کلیک سایت CTR موثر باشد. افزایش نرخ کلیک صفحات سایت خود در افزایش رتبه سایت تاثیر مثبت دارد. از طرف دیگر شما با به کار گیری کلمات کلیدی در توضیحات متا می توانید در درک بهتر موتورهای جستجو از ماهیت محتوای صفحات خود کمک کنید و این موضوع نیز خود می تواند به بهبود رنک سایت شما بیانجامد.

اگر چه نقش توضیحات متا در سئو نقش خیلی پر رنگی نیست ولی هر سئو کار حرفه ای می داند که اگر چندین و چند عامل کوچک موثر در سئو را به درستی استفاده کند در نهایت رتبه بهتری از رقبا به دست خواهد آورد. برای آنکه متا تگ توضیحات بتواند نقش موثر و مفید خود در بهبود رتبه سایت را ایفا کند باید از به کارگیری بیش از حد کلمات کلیدی در متای توضیحات اجتناب کنید. توجه داشته باشید که متن توضیحات سایت شما در صفحه نتایج جستجو بیش از عنوان و آدرس صفحه کاراکتر می پذیرد و شما می توانید از این قابلیت برای تبلیغ سایت خود و تشویق مخاطب به کلیک روی لینک سایت استفاده کنید.

بهینه سازی متا تگ توضیحات

با توجه به اینکه افزایش نرخ کلیک سایت یکی از عوامل موثر در ارتقاء رتبه سایت است. یکی از بهترین راه کارهای بهینه سازی متا توضیحات این است که محتوای آن را طوری بنویسید که مخاطب را به خود جذب کند و منجر به افزایش کلیک سایت شود. یک روزنامه را در نظر بگیرید، تبلیغات روزنامه با کمک یک عنوان و چند خط متن کوتاه، شما را ترغیب به تماس تلفنی و خرید یک کالا می کنند. شما نیز باید همین کار را با توضیحات سایت خود انجام دهید.

شما باید در متا تگ توضیحات خود با یک لحن فعال مطالب را بیان کنید و محتوای صفحه خود را طوری بیان کنید که کاربر ترغیب به کلیک شود. اگر تبلیغات بانک ملت در سطح شهر را دیده باشید یک بنر با رنگ غالب سرخ و یک عدد 1397 با عبارت خودت میدونی کدوم بانک درج شده بود. و اغلب کاربران لینکدین نام بانک رو بانک شهر حدس زده بودند، عدم استفاده از Call to Action در این تبلیغ باعث شد که هزینه تبلیغاتی را بانک ملت به پردازد و سود تبلیغ را بانک شهر ببرد. اگر شما در به کارگیری زبان و لحن مناسب برای جذب کلیک به سایت خود در توضیحات سایت استفاده نکنید. هزینه ایجاد نیاز در مخاطب را شما پرداخت می کنید و کلیک را رقبای شما بدست می آورند.

تبلیغات بر اساس درگیر کردن احساسات می تواند از هر تبلیغی موثرتر باشد. به عنوان مثال می توان به تبلیغات شرکت پپسی در تلویزون کشور دبی و تبلیغ شرکت دوراسل Duracell اشاره کرد که در هر دوی آنها حس همدردی و تعاون و خانواده دوستی در مخاطب تحریک می شود تا کاربر را به خرید دعوت کند. تبلیغ معروف شرکت بنز که در آن ترمز ماشین مانع مرگ راننده و بیکار ماندن فرشته مرگ می شود نیز حس شوخ طبعی مخاطب را هدف می گیرد. شما می توانید در توضیحات صفحه خود نیز از این روش برای جذب مخاطب بهره ببرید.

گوگل به شما امکان درج یک یا دو جمله کوتاه در بخش توضیحات سایت را می دهد. این جملات وظیفه ترغیب مخاطبان به کلیک بر روی سایت را دارند. شما می توانید خدمات سایت خود را در این بخش تبلیغ کنید.

جملات طولانی و مبهم منجر به عدم توجه مخاطب خواهند شد. شما باید در کوتاه ترین جملات ممکن احساسات مخاطب را درگیر کنید.

نکته ای که نباید از یاد برد توجه فراوان به استفاده از توضیحات منحصر به فرد در هر صفحه و اجتناب از به کار گیری محتوای تکراری در این بخش است. در ضمن هیچ یک از صفحات سایت نباید فاقد متا تگ توضیحات باشد.

چگونه متا تگ توضیحات صفحات را بر اساس اصول سئو بنویسیم؟

برای افزایش رتبه صفحات و همچنین بالا بردن میزان مخاطبان سایت از گوگل هنگام نوشتن توضیحات متا به این اصول توجه داشته باشید:

  • توضیحات را در یک یا دو جمله و 140 تا 160 کاراکتر بنویسید.
  • حتماً در ابتدای متای توضیحات از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • به متای توضیحات Call to Action اضافه کنید.
  • از به کارگیری توضیحات تکراری به پرهیزید
  • متن توضیحات را توصیفی و با معنی تولید کنید و محتوای متن باید با محتوای صفحه مرتبط باشد.
  • هدف گرفتن احساسات مخاطب

استفاده از ابزار آنلاین برای چک کردن متا توضیحات

شما می توانید برای بهینه سازی متا توضیحات صفحات خود از ابزار زیر کمک بگیرید:

SEMrush SEO Ideas: یکی از پروژه های Semrush  است که به شما اطلاع می دهد که از کلمات کلیدی در عنوان و تگ های متا استفاده کرده اید یا خیر. این ابزار می تواند راهنمایی هایی برای درج توضیحات مناسب نیز ارائه بدهد.

 

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۴
کریم بنز اونا