آموزش سئو سایت

آموزش سئو به زبانی ساده

آموزش سئو سایت

آموزش سئو به زبانی ساده

گونه به بچه های خود چرتکه یاد دهید

جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۳۳ ق.ظ

چرتکه چیست

Abacus ابزاری برای محاسبه است که می تواند برای انجام ریاضیات اساسی از جمله جمع ، تفریق ، تقسیم و ضرب استفاده شود. چرتکه ها معمولاً از انواع چوب سخت ساخته می شوند. قسمتهای مختلف چرتکه به طور معمول به عنوان قاب بامبو ، تیر و میله شناخته می شوند.

قاب توسط یک پرتو افقی به دو بخش تقسیم می شود که به عنوان عرشه فوقانی و عرشه تحتانی شناخته می شوند. سه نوع عمده چرتکه وجود دارد: چرتکه ژاپنی ، چینی و روسی. بیشتر مالزیایی ها اما استفاده کننده از چرتکه های ژاپنی هستند که به عنوان محبوب Soroban شناخته می شوند.

Soroban / Abacus چگونه کار می کند

  1. هر ستون در عرشه بالایی باید یک مهره داشته باشد. هر مهره مقدار 5 دارد

  2. هر ستون در طبقه پایین باید چهار مهره داشته باشد. هر مهره مقدار 1 دارد

  3. چرتکه وقتی صاف شود ، تمام مهره ها در هر دو عرشه بالا و پایین از تیر قرار دارند

  4. مهره ها هنگامی که به سمت تیر قرار می گیرند شمرده می شوند

  5. ستون های سمت چپ هر ستون در هر دو عرشه ده برابر بزرگتر شمرده می شوند. ستون های سمت راست در هر دو عرشه ده برابر کوچکتر است

  6. Soroban / Abacus از سیستم اعشار استفاده می کند. "سیستم اندازه گیری یا ارزی که در آن واحدهای اساسی با قدرت 10 افزایش می یابد"

  7. این فیلم آموزنده در اینجا ، به طور کامل نحوه استفاده از Abacus را توضیح می دهد

Abacus For Kids: شروع کنید

جدا از یادگیری الفبای ، در جایی که به بچه ها یاد می گیرد حروف و اصوات را بشناسند ، شمارش نیز به عنوان یک نکته مهم در آموزش اوایل کودکی در نظر گرفته می شود. آنچه Abacus را به یک ابزار محاسبه جالب تبدیل می کند ، به این دلیل است که یک تجربه مقدماتی و جذاب را برای کودکان پیش دبستانی برای شروع یادگیری ریاضیات فراهم می کند.

 

 

 

 

 

آموزش چرتکه در آموزشگاه صداقت یکی از اصلی ترین و بهترنی آموزش ها برای یادگیری چرتکه است که میتواند به شما کمک بسیار زیادی بکند. برای یادگیری چرتکه میتوانید به آموزشگاه صداقت مراجعه کنید و یا به صفحه چرتکه فارسی بروید.

 

 

دلیل این امر آن است که Abacus یک تجربه تصویری تخیلی را ارائه می دهد که به بچه ها کمک می کند تا ریاضیات را در ابتدایی ترین آنها درک کنند. علاوه بر این ، کسل کننده نیست. با Abacus ، احساس می کند "بازی کردن" در حالی که تلاش برای حل یک مسئله ریاضی است. فعالیت های یادگیری می توانند بسیار مؤثر باشند ، اگر در هنگام لمس و سرگرمی قابل درک باشند زیرا به طور طبیعی ، بیشتر بچه ها تمایل دارند از یادگیری از طریق بازی لذت ببرند.

این بدان معنی است که ، Abacus می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای والدینی باشد که می خواستند اولین نمادهای شماره و ریاضیات را به بچه های خود معرفی کنند. براساس این تحقیقات ، کودکان تا 30٪ از انرژی و زمان خود را صرف بازی کردن می کنند. بنابراین بسیار مهم است که یادگیری و بازی با هم ترکیب شوند تا یادگیری به همان اندازه لذت بخش و موثر باشد.

شمارش آسان ساخته شده است

Soroban / Abacus از سیستم اعشار استفاده می کند. بسیاری از مربیان بر این عقیده هستند که کودکان هنگام یادگیری بر اساس یک سیستم اعشاری ، ریاضیات را بسیار آسان و هیجان انگیز می دانند. علاوه بر این ، انجام محاسبات در 5 و 10 بسیار ساده تر است. استفاده از یک ابزار محاسبه فیزیکی برای انجام ریاضیات پایه نه تنها به کودکان در تجسم کمک می کند بلکه آنها را ترغیب می کند تا نسبت به مطالعه خود انگیزه و مثبت داشته باشند. درک مفاهیم عدد از طریق Soroban / Abacus بسیار سرگرم کننده و جذاب تر از مطالعه آنها با استفاده از فقط مداد و کاغذ است.

نحوه استفاده از چرتکه برای کودکان

قبل از یادگیری ریاضیات پیچیده مانند جمع ، تفریق ، ضرب یا موارد دیگر ، به آنها بیاموزید که چگونه خود Abacus را استفاده کنند. در اینجا دو روش ساده وجود دارد:

روش 1: حرکت من را دنبال کنید:
  1. چرتکه خود را روی یک سطح صاف قرار دهید و تمام مهره ها را دور از پرت فشار دهید

  2. از قسمت بالایی شروع کنید ، مقداری از مهره ها را به سمت پرتو حرکت دهید

  3. همین کار را روی عرشه پایین انجام دهید

  4. حال ، از کودک خود بخواهید آنچه را که شما انجام داده اید دنبال کند. همان مقدار دانه ها و همان جهت

  5. برای اطمینان از اینکه کودک شما حوصله ندارد ، به دنبال الگوهای مختلفی از حرکت مهره ها بروید

  6. تکرار

روش 2: شمارش:
  1. تمام مراحل روش 1 را دنبال کنید ، اما این بار از آنها بخواهید که هنگام حرکت آنها ، مهره ها را با دقت شمارش کنند

مزایای آموزش چرتکه به کودکان

علاوه بر بهبود درک کلی ریاضیات ، برخی از مزایای شناختی دیگر ریاضیات چرتکه در اینجا آمده است:

  1. ذهن فرد را تیز می کند

  2. استقامت در برابر فشار و استرس را بهبود می بخشد

  3. اعتماد به نفس و عزت نفس را تقویت می کند

  4. مهارتهای حل مسئله را بهبود می بخشد

  5. یک پایه یادگیری جامد برای ریاضیات ارائه می دهد

  6. به پیشرفت حافظه عکاسی کمک می کند

خط پایین

بیایید اینجا صریح باشیم ، اکثر بچه ها فقط ریاضیات را دوست ندارند. بسیاری از بزرگسالان نیز از آن متنفر هستند. برای بچه ها ، ریاضیات کسل کننده و دشوار است. برای بزرگسالان ، معلمان ریاضی بی علاقه داشتند. شاید. آنها با موضوع رابطه عشق و نفرت دارند. چه کسی می داند بنابراین ، چگونه از این اتفاق جلوگیری می کنیم؟ چگونه می توانیم بچه هایمان را به یادگیری ریاضیات علاقه مند کنیم؟ چگونه یادگیری ریاضیات را جالب تر کنیم؟ جواب ریاضیات چرتکه است. صرفنظر از اینکه در کدام زمینه از دانش در اینجا بحث می کنیم ، ناگفته پیداست که داشتن ابزارهای یادگیری مناسب در رشد اولیه کودکی دارای اهمیت است. نحوه انتخاب این موضوعات به بچه ها ، چگونگی درک آنها در آینده را تعیین می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۲
کریم بنز اونا