آموزش سئو سایت

آموزش سئو به زبانی ساده

آموزش سئو سایت

آموزش سئو به زبانی ساده

اهمیت سرعت بارگذاری صفحات در سئو سایت در سال 2018

پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۵۸ ق.ظ

فروشگاه های آنلاین خواهان افزایش نرخ تبدیل و همچنین کاهش نرخ پرش سایت خود می باشد. مطالعات نشان می دهد که افزایش بی رویه خروج کاربران از سایت به دلیل سرعت بارگذاری ضعیف صفحات سایت می باشد.

در ادامه درباره سرعت بارگذاری صفحات سایت و اهمیت آن در سئو سایت در سال 2018 بیشتر صحبت خواهیم کرد. پیشنهاد می دهیم که اگر فروشگاه آنلاین دارید این مقاله را حتماً مطالعه فرمائید.

چرا سرعت بارگذاری صفحات مهم است؟

 

اهمیت سرعت بارگذاری صفحات در سئو سایت در سال 2018

 

بسیار منطقی است که سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را تا جای ممکن افزایش دهید.

کاربران بلقوه سایت از اینکه برای بارگذاری صفحات سایت انتظار بکشند، ناراضی خواهند بود. این دلیل افزایش نرخ خروج سایت است.(نرخ خروج محاسبه میزان کاربران خارج شده از سایت در یک صفحه مشخص از سایت است.)

مطالعات زیادی حاکی از آن است که کاربران انتظار دارد که سایت در 2 ثانیه بارگذاری شود.(کاربران از ثانیه 3 به بعد برای خروج از سایت تصمیم می گیرند.) اگر سایت شما در این زمان بارگذاری نشود کاربران کم کم برای خروج از سایت آماده می شوند و به صفحه جستجو باز گشته و به دنبال سایتی می گردند که تجربه کاربری بهتر را با سرعت بالاتر بارگذاری صفحات به آنها ارائه بدهد.

مطالعات دیگری که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد که سه چهارم کاربران به سایت هایی که با سرعت پایین بارگذاری شده اند باز نخواهند گشت. طبق نظر سنجی انجام شده این کاربران بعد از 4 ثانیه تصمیم به خروج و عدم بازگشت دوباره به سایت می گیرند.

 

زمان بارگذاری صفحات سایت را بهینه کنید

 

با توجه به این واقعیت ها، باید مطمئن شوید که صفحات سایت شما حداکثر در 2 ثانیه بارگذاری می شوند.

سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید

طراحی و بهینه سازی سایت برای موبایل همواره ایده خوبی است زیرا که دو-سوم کاربران گوشی های هوشمند برای دسترسی به اینترنت از گوشی های خود بهره می گیرند.

این آمار برای مالکان فروشگاه های اینترنتی حیاتی است و با توجه به توسعه مخاطبان گوشی های هوشمند باید سایت خود را برای این دسته از مخاطبان بهینه سازی کنند.

یکی از نکاتی که باید به خاطر داشته باشید این است که نسخه موبایلی سایت به هیچ عنوان نباید از نسخه تحت وب کندتر بارگذاری شود.

این بدان معنا است که برای بهینه سازی سایت برای موبایل تنها نمی توان به یک سری کد برای تغییر ظاهر سایت برای نمایش صحیح در موبایل، اتکا کرد. بلکه باید به این توجه داشت که کاربران موبایلی در عرض 2 ثانیه برای ماندن و یا رفتن از سایت شما تصمیم گیری می کنند.

نکته: هنگام تست سرعت سایت، سرعت بارگذاری نسخه دسکتاپ و موبایل را بررسی کنید.

نکته: طراحی سایت به صورت AMP تنها روش طراحی سایت برای موبایل است که سرعت بارگذاری صفحات را بهینه سازی می کند. ولی همه سئو کاران موافق استفاده از آن نیستند. مخالفان این روش بر این باورند که کدهای سایت را باید تا جای ممکن برای سریعترین زمان بارگذاری بهینه سازی کرد و برای نمایش سایت در گوشی های تلفن از روش طراحی ریسپانسیو بهره گرفت. با توجه به آمریکایی بودن سرورهایAMP و تحریم های ایران، این گفته می تواند قابل تامل باشد.

 چگونه می توان سرعت بارگذاری صفحات سایت را چک کرد؟

چک کردن سرعت سایت را می توان توسط ابزارهای رایگان آنلاین مانند Page Speed Online که توسط گوگل ارائه شده است انجام داد. سایت ها و افزونه های فراوان دیگری نیز  برای چک کردن سرعت سایت وجود دارند.

ابزار Page Speed Online به شما صفحاتی را که کندتر از معمول بارگذاری می شوند را نشان داده و پیشنهاداتی برای افزایش سرعت صفحات ارائه می دهد.

 سایت GTMetrix یکی دیگر از مشهورترین سایت ها برای سنجش سرعت بارگذاری صفحات و نمایش نحوه اصلاح آن است. این سایت توان بررسی بیشتر عناصر سئو داخلی را دارد.

روش های کلیدی برای افزایش سرعت سایت

راهکارهای افزایش سرعت سایت فراوانند در ادامه برخی از راهکارهای کلیدی افزایش سرعت بارگذای صفحات سایت را لیست کرده ایم:

ابزار فشرده سازی GZIP

کاملاً منطقی است که شما بخواهید عکس های زیبا و با کیفیت در سایت خود داشته باشید ولی چنین عکس هایی حجم بالایی دارند. با ابزار فشرده سازی GZIP شما نیازی به از دست دادن کیفیت عکس برای بهینه سازی آن ندارید. شما می توانید تا 70 درصد از حجم تصاویر را بدون افت کیفیت کم کنید. این ابزار علاوه بر تصاویر بر روی دیگر فایل های گرافیکی نیز به خوبی عمل می کند.

کد های CSS و جاوا اسکریپت را به صورت فایل خارجی درج کنید

به طور کلی شما تنها زمانی اجازه دارید که فایل های CSS یا جاوا را در صفحات خود به صورت مستقیم درج کنید که تنها آن صفحه در کل سایت یک افکت گرافیکی مشخص داشته باشد. در غیر این صورت منطقی تر آن است که فایل های CSS و جاوا اسکریپت را در یک فایل خارجی درج کنید و هنگام نیاز آن را به صفحات مختلف فراخوانی نمایید. به خاطر داشته باشیدکه درج کدهای CSS در یک فایل خارجی موجب می شود که شما تنها یک بار برای فراخوانی این فایل درخواست ارسال کنید. درحالیکه درج آن بصورت داخل صفحه، موجب می شود که با بارگذاری هر صفحه تمام اطلاعات CSS مجدد از سرور فراخوانی شود.

استفاده از کش

شما باید برای سایت خود قابلیت کش را فعال کنید. تا اگر زمان بارگذاری صفحات طولانی شد. کاربر اطلاعات کش را مشاهده کند. شما می توانید از سرورهای CDN برای سایت های خود بهره بگیرید تا سرعت بارگذاری صفحات در بالاترین حد ممکن خود باشد.

 علاوه بر این روش ها راهکارهای زیادی برای کاهش حجم صفحات اینترنتی و همچنین افزایش سرعت صفحات سایت وجود دارد. منجمله اینکه شما می توانید عکس های خود را برای وب ذخیره سازی کنید. فتوشاپ با کمک دستور CTRL+ALT+SHIFT+S این امکان را به شما می دهد. اغلب سئو کاران حرفه ای ترجیح میدهند که قبل از ذخیره سازی عکس با حالت بهینه شده برای وب، عکس های خود را بصورت ایندکس در بیاورند برای این کار در فتوشاپ از دستور Image/mode/indexed color استفاده کنید.

تصویر بدون بهینه سازی برای وب

 

تصویر بهینه نشده

 

تصویر بعد از بهینه سازی برای وب

 

تصویر بهینه شده برای وب

 

صفحات سایت شما در سال 2018 با چه سرعتی باید بارگذاری شوند؟

سایت های مختلف گزارش های متعددی از میزان تاثیر سرعت سایت بر خروج کاربران از سایت ارائه داده اند. شواهد حاکی از آن است که حتی یک ثانیه کندتر بارگذاری شدن صفحات ضربه بزرگی برای تجارت آنلاین شما محسوب می شود. متخصصان مختلف در زمینه سئو معتقدند که تنها با افزایش سرعت بارگذاری صفحات می توان نرخ خروج کاربران از سایت را به شدت کاهش داد.

انتظار کاربران در سال 2018 این است که صفحات سایت شما در کمتر از 2 ثانیه بارگذاری شوند. پس برای پاسخ به این نیاز کاربران شما باید برای بارگذاری صفحات خود با این سرعت برنامه ریزی کنید.

صفحاتی از سایت که فاقد محتوای گرافیکی سنگینی هستند می توانند در کسری از ثانیه بارگذاری شوند. بنابراین از این صفحات برای افزایش مخاطب خود استفاده کنید.

 

 

 

 

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۴
کریم بنز اونا