آموزش سئو سایت

آموزش سئو به زبانی ساده

آموزش سئو سایت

آموزش سئو به زبانی ساده

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

آیا از دست دادن خسته شده اید؟

سپس وقت آن است که رقبای خود را بررسی کنید.

در این راهنما ، من به شما نشان می دهم که چگونه یک تجزیه و تحلیل مناسب رقیب SEO را انجام دهید.

بیا شروع کنیم.

چرا باید رقبا را برای SEO جستجو کرد؟

سه دلیل مهم بودن تحلیل رقبا وجود دارد:

1. شما می توانید آنچه را که آنها به خوبی انجام می دهند
بیابید 2. شما می توانید مزایای استراتژیک را پیدا کنید
3. می توانید فرصت های پیوند را پیدا کنید

من به شما عناصر مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل را برای درک رقبای خود نشان خواهم داد.

1. کلمات کلیدی آنها را بیابید

اولین قدم فرایند این است که ببینید رقبای شما چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند.

ساده ترین راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد نظر خود را برای استفاده از SEMRush یا Ahrefs.

در اینجا چگونه می توانید کلمات کلیدی رقبا را با SEMRush پیدا کنید:

1. URL رقیب خود را در نوار جستجو وارد کنید:

 

SEMRush 1 دقیقه

2. در قسمت "تحقیقات ارگانیک" ، روی "موقعیت ها" کلیک کنید:

 

SEMRush 2 دقیقه

3. ببینید رقیب شما برای چه رتبه های کلیدی قرار دارد:

 

SEMRush 3 دقیقه

بعد از اینکه لیست خوبی از کلمات کلیدی را در اختیار دارید ، وقت آن است که بهینه سازی سایت رقیب خود را تحلیل کنید.

2. بهینه سازی سایت آنها را تحلیل کنید

صبر کنید ... تجزیه و تحلیل رقبای خود را در سایت SEO انجام دهید؟

آیا این اتلاف وقت زیادی نیست؟

نه

شما می توانید یک تن از اطلاعات ارزشمند را از استراتژی در محل خود و یا عدم وجود آنها جمع آوری کنید.

تراکم کلمات کلیدی

یکی از اولین مواردی که در صفحه ای نگاه می کنم که رتبه خوبی دارد ، تراکم کلمات کلیدی است. این راهنمایی می کند که شما با چیدمان کلمات کلیدی چقدر نیاز دارید که تهاجمی باشید.

1. به این ابزار چگالی کلمه کلیدی بروید و URL رقیب خود را وارد کنید:

 

تراکم KW 1 دقیقه

2. چگالی KW را برای کلید واژه مورد نظر بررسی کنید:

 

تراکم KW 2 دقیقه

این روند را برای همه 10 رقبای رتبه بندی تکرار کنید. بعد از انجام این کار ، چگالی KW را متوسط ​​کنید.

این یک تصویر کلی از آنچه که "برای کلمه کلیدی مورد نظر" قابل قبول است ، به شما می دهد.

اطلاعات META

پس از تجزیه و تحلیل تراکم کلمه کلیدی ، شما باید اطلاعات META آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

بررسی کنید که چگونه داده های META خود را نوشتند.

آیا آنها از کلمات کلیدی LSI استفاده می کنند؟ آیا نسخه قوی است؟ آیا فراخوانی واضح برای اقدام وجود دارد؟

پیوند داخلی

تحلیل معماری سایت رقیب شما برای درک چقدر معتبر وب سایت آنها مهم است.

سعی کنید تاکتیک های پیوند داخلی آنها را بفهمید .

آیا از سیلو استفاده می کنند؟ آیا می توانید از طریق سایت خود الگوی بهتری را برای ایجاد سهام در لینک ایجاد کنید؟

فراموش نکنید:

یک معماری قوی سایت به شما کمک می کند تا از بک لینک های خود نهایت استفاده را ببرید.

هدف با حداقل بک لینک ممکن است.

معماری سایت شما کمک خواهد کرد.

3. تجزیه و تحلیل محتوا

صفحات با محتوای بیشتر رتبه بهتری دارند.

به همین دلیل هدف نهایی ما باید ایجاد صفحه ای به مراتب برتر از رتبه بندی برای کلید واژه هدف شما باشد.

با این گفته ، شما باید چندین عنصر مختلف از محتوای رقبا را تحلیل کنید.

تعداد کلمه

محتوای SEO با فرم طولانی تمایل دارد عملکرد خوبی در Google داشته باشد.

برای دیدن طول کلمه در صفحات رقبای خود ، از قبل از ابزار تراکم کلید واژه استفاده کنید.

برای تهیه تصویر کلی حتماً آن را متوسط ​​کنید.

هدف شما ایجاد چیزی بسیار بزرگتر است.

منحصر به فرد بودن محتوا

نوشتن یک دسته از آشغال های مرتفع کارایی نخواهد داشت. محتوای شما باید متفاوت از رقبای شما باشد.

و نه ، نه تنها Copyscape متفاوت ...

باید به صورت منحصر به فرد ساخته و تحقیق شود.

رسانه ها

ببینید آیا رقبای شما از تصاویر و فیلم ها در محتوای خود استفاده می کنند یا خیر. تصاویر و فیلم ها باعث بهبود هضم مطالب شده و تجربه کاربر را بهبود می بخشند.

وقتی تجربه کاربر را بهبود می بخشید ، Google صفحات شما را بیشتر دوست دارد.

پیوندهای برون مرزی

پیوندهای برون مرزی اعتبار محتوای شما را بهبود می بخشد و می تواند به شما در ایجاد روابط کمک کند. اگر رقبای شما پیوند برقرار نمی کنند ، از آن استفاده کنید و این کار را خودتان انجام دهید.

4. طرح آنها را تحلیل کنید

وب سایت شما اهمیت دارد.

اگر رقابت شما طراحی زیبایی دارد ، شاید لازم باشد مقداری دلار را برای سرمایه گذاری خود سرمایه گذاری کنید.

اگر یک تجارت محلی هستید ، این امر در مورد شما صدق می کند!

بسیاری از مشاغل محلی هنوز وب سایتهایی دارند که دوستانه تلفن همراه ندارند.

و حتی بدتر ، به نظر می رسد مانند آنها از سال 1995 است.

مخالفش هم درست است.

بیایید بگوییم رقیب شما رتبه خوبی دارد ، اما آنها یک وب سایت زشت دارند.

این یک فرصت طلایی برای شما است که می توانید در آن نبرد پیروز شوید و برنده شوید.

5. صفحه Google My Business خود را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل رقبای صفحه Google My Business فقط مربوط به مشاغل محلی است.

در این تحلیل ، شما در حال تلاش برای کشف هستید:

  • آیا صفحه آنها به طور مرتب به روز می شود؟
  • آیا پست های آنها درگیر است؟
  • آیا آنها تصاویر دارند؟
  • آیا آنها بررسی دارند؟
  • آیا افراد صفحه را دنبال می کنند؟

اگر آنها هیچ یک از این موارد را نداشته باشند ، این فرصتی برای شما خواهد بود که از عدم تلاش آنها سرمایه گذاری کنید.

اگر آنها این کارها را دارند ، باید آنها را آینه کاری کنید.

6. رسانه های اجتماعی آنها را تحلیل کنید

شما نمی توانید تأثیر رسانه های اجتماعی بر سئو را نادیده بگیرید.

ما می توانیم در کل روز بحث کنیم که آیا سیگنال های اجتماعی بر نتایج SEO تأثیر می گذارند ، اما حقیقت این است:

فرقی نمی کند

دلیل این امر این است که رسانه های اجتماعی بزرگتر از سئو هستند.

یک کمپین مناسب برای رسانه های اجتماعی:

  • به شما در ایجاد روابط کمک می کند
  • به شما امکان تعامل با مشتریان را می دهد
  • به شما در بازاریابی مطالب کمک می کند

بنابراین ، اگر رقبای شما در رسانه های اجتماعی مشغول فعالیت هستند ، پس شما هم نیاز دارید.

بهترین راه برای کشف این است که به حساب های اجتماعی آنها نگاه کنید و ببینید که چقدر فعال هستند.

همچنین می توانید از SocialMention.com استفاده کنید تا مخاطبان درگیر آنها را ببینید. همچنین می توانید از این ابزار برای بررسی سهام اجتماعی برای هر صفحه جداگانه استفاده کنید.

بازاریابی ویدیویی

فراموش نکنید که YouTube دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است.

به همین دلیل باید ببینید که رقبای شما از آن استفاده می کنند یا خیر.

اگر آنها هستند ، پس باید پا به پا کنید و آینه کاری کنید.

اگر رقبای شما در YouTube نیستند ، از آن استفاده کنید.

7. استراتژی های آفلاین آنها را تحلیل کنید

یک دلیل مهم برای تحلیل تلاشهای بازاریابی آفلاین رقیب شما وجود دارد:

جستجوهای مارک دار

جستجوهای مارک شده در Google مانند "Gotch SEO" می توانند نتایج SEO را از دو طریق تحت تأثیر قرار دهند:

  1. جستجوهای مارک شده در SERP ها با نرخ بالای کلیک انجام می دهند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد SERP CTR یک عامل رتبه بندی کوچک در گوگل است.
  2. جستجوی مارک به Google نشان می دهد که کاربران می خواهند درباره برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. یا بخواهید به وب سایت خود برگردید زیرا آنها از مطالب شما لذت می برند.

نکته اصلی در اینجا این است که جستجوهای مارک تجاری دارای اهمیت هستند.

این زمانی است که بازاریابی آفلاین وارد می شود.

تلاش های تبلیغاتی آفلاین از قبیل: تبلیغات رادیویی ، نامه مستقیم ، تبلیغات روزنامه ها ، تبلیغات تلویزیونی / فیلم ، تبلیغات بیلبورد ، و نمایشگاه ها / کنفرانس های تجاری ممکن است چشم پوشی برای جستجوی اطلاعات بیشتر درباره یک مارک باشد.

کجای بیشتر افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مارک ها به کجا می روند؟

گوگل

حال سوال اینجاست:

چگونه می دانید آیا یک رقیب از تاکتیک های بازاریابی آفلاین استفاده می کند؟

دشوار است ، اما چند روش وجود دارد.

با رفتن به Google.com شروع کنید.

برای یافتن نسخه های آنلاین از نامه مستقیم رقیب خود ، سؤالات جستجو زیر را وارد کنید:

"رقیب + نامه دهنده"
"رقیب + کارت پستال"
"رقیب + پرواز".

همچنین می توانید از خدماتی مانند Who's Mailing What استفاده کنید .

برای روزنامه ها می توانید مقاله محلی خود را انتخاب کنید یا سعی کنید نسخه آنلاین پیدا کنید.

همچنین می توانید وب سایت رقبا را برای نسخه آنلاین آگهی هفتگی یا ماهانه آنها بررسی کنید.

برای مجلات ، فقط یک جستجوی Google مانند "نام تجاری + همانطور که در آن دیده می شود" انجام دهید.

برای تبلیغات تلویزیونی / فیلم باید به دنبال نسخه آنلاین باشید.

سعی کنید به سایت یا کانال YouTube آنها مراجعه کنید.

از عملکرد جستجوی YouTube "رقیب + تجاری" استفاده کنید.

برای دیدن فعالیت رقیب در نمایشگاه ها یا کنفرانس ها ، از سؤالات جستجوی زیر استفاده کنید:

نام رقیب + intitle: غرفه داران
نام رقیب + intitle: حامیان
نام رقیب + intitle: "حمایت شده توسط"

8- بک لینک های آنها را تحلیل کنید

هفت تاکتیک قبلی برای تجزیه و تحلیل کامل لازم است. اما ، در سال 2016 و برای آینده قابل پیش بینی ، بک گراند ها هنوز یک قطعه بزرگ از معما هستند.

دو دلیل وجود دارد که باید پروفایل لینک رقیب خود را آنالیز کنید:

  1. برای یافتن فرصتهای پیوند
  2. برای تعیین اینکه آیا باید پروفایل لینک آنها را "آینه" کنید

برای تجزیه و تحلیل خود از ابزارهای زیر استفاده کنید:

"آینه کاری" چیست؟

Mirroring روند تکرار پروفایل لینک رقیب شما است.

این به یک دلیل واضح مؤثر است:

شما در حال بدست آوردن لینک های مشابهی هستید که رقیب شما برای رتبه بندی استفاده می کند.

از نظر تئوری ، اگر بتوانید آنها را تکرار کنید ، می توانید به نتایج مشابه برسید.

حال قبل از بیرون رفتن به آنجا و تلاش برای تکرار رقبا ، باید نکات کلیدی را درک کنید:

  1. هرزنامه لینک را کپی نکنید. اگر یک رقیب از طریق تاکتیک های کلاه خاکستری یا سیاه رتبه بندی می کند ، از آینه کردن آنها خودداری کنید. درک کنید که احتمال چسبیدن به رتبه آنها کم است.
  2. رقبای آینه ای که دارای لینک های با کیفیت هستند. اگر آنها پیوندهایی با هافینگتون پست دارند ، به پیوندهایی با قدرت برابر نیاز دارید. اگر در صنعت شما بک لینک هایی در وبلاگ ها دارند ، پس باید همین کار را انجام دهید.
  3. برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در اصفهان ، فن سئو میتواند سایت خوبی باشد.
  4. برای شرکت در دوره آموزش طراحی سایت در اصفهان به این لینک مراجعه کنید.
  5. برای شرکت در دوره آموزش سئو در اصفهان به این لینک مراجعه کنید.

بهترین انواع لینک به آینه

  • پیوندهای عضویت
  • پیوندهای حامی
  • لینک های لیست منابع
  • پیوندهای راهنما
  • پیوندهای دایرکتوری Geo-Targeted
  • پیوندهای متناسب با متن Niche Relevant

یاد آوردن:

بهترین پیوندها آنهایی هستند که به سختی می توان دریافت کرد.

مانند پیوندهای به دست آمده از طریق سرویس دسترسی به بلاگر ما .

هرکسی می تواند در هر وب سایتی 2.0 برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کند.

هیچ چیز از تارنماهای مرتبط با ترافیک واقعی ، بک لینک نمی شود.

اکنون می دانید چه فرصتهای پیوندی برای تکرار بهتر است.

اکنون بگذارید 7 سؤال از شما در هنگام تجزیه و تحلیل پروفایل لینک رقیب نشان دهم:

1- صفحه اصلی آنها به نسبت پیوند عمیق چیست؟

می توانید با مراجعه به "صفحات برتر" مانند این ، این نسبت را در Ahref مشاهده کنید:

 

صفحات بالا-دقیقه

یک دلیل مهم برای درک این نسبت لینک وجود دارد:

پیوندهای عمیق باعث ایجاد اقتدار سایت می شوند.

اقتدار سایت بیشتر = رتبه بندی آسان تر

اگر بخش عمده ای از بک لینک های رقبای شما به صفحات عمیق می رود ، باید همین کار را انجام دهید.

برای رسیدن به این هدف ، شما نیاز به تولید محتوا دارید.

2- نسبت NoFollow to Follow آنها چیست؟

هر پروفایل لینک خوب نسبت متعادلی از لینک های NoFollow و Follow دارد.

غیرقابل توصیف برای نمایه پیوند شما در صد٪ پیوندهای پشتی قرار دارد.

رقبایی که رتبه خوبی دارند به احتمال زیاد دارای بک لینک NoFollow هستند: نظرات وبلاگ طاقچه ، لیست های کسب و کار یا انتشار مطبوعات.

3. توزیع متن لنگر آنها چیست؟

متن لنگر پیچیده است.

شما برخی از رقبا با متن لنگر غنی از کلمات کلیدی را پیدا خواهید کرد.

در حالی که سایر رقبا لنگرهای غنی از کلمات کلیدی کمی دارند یا نه.

چگونه تصمیم می گیرید کدام یک را آینه کنید؟

به شما توصیه می کنم از رقبا که متن لنگرهای زیر بهینه شده را آینه می کنید.

اگر مجبور بودید بین این دو انتخاب کنید ، همیشه باید سعی کنید از رقیب کمتری استفاده کنید.

4- آیا از ریدایرکت استفاده می کنند؟

301 تغییر مسیر به خوبی به عنوان ابزاری برای ایجاد لینک کار می کنند. به همین دلیل باید ببینید که آیا رقیب شما از آنها استفاده می کند یا خیر.

چندین نوع تغییر مسیر مختلف برای جستجوی انواع مختلف وجود دارد:

  • سنتی: یک مارک سایت قدیمی خود را به سایت جدید خود هدایت می کند.
  • روش ادغام : وقتی دامنه منقضی شده مربوط را به وب سایت خود هدایت می کنید.
  • Link Shortners: این سیاه ترین کلاه سه نفره است. بسیاری از لینک های کوتاه 301 تغییر مسیر می باشد.

کلاه های سیاه پیوندهایی را به عنوان کوتاهتر / 301 ایجاد می کنند ، زیرا به عنوان "بافر" عمل می کند. من از استفاده از این تاکتیک خودداری می کنم مگر اینکه شما در حال سوختن و سوزاندن باشید.

5- آیا آنها پیوندهای گسترده ای در سایت دارند؟

ممکن است برخی از رقبا را ببینید که لینکهای گسترده در سایت دارند.

چند دلیل برای جلوگیری از پیوندهای گسترده در سایت وجود دارد:

  1. توزیع متن لنگر: پیوندهای گسترده در سایت نمایه متن لنگر شما را خراب می کنند.
  2. ردپای: پیوندهای گسترده سایت جای پای بزرگی را به جا می گذارد. ردپای اغلب به اقدامات دستی انجام می شود.
  3. به همان اندازه مؤثر نیست: پیوندها به صفحه بالا و نوار کناری به اندازه پیوندهای متنی مؤثر نیستند.

توصیه می کنم اگر مبتدی باشید از لینک های گسترده سایت خودداری کنید.

6- آیا پیوندهای خود را پنهان می کنند؟

ممکن است رقیبی پیدا کنید که در رتبه بندی باشد اما هیچ بک لینک ندارد. قبل از زدن دکمه freak out ، درک کنید که آنها به احتمال زیاد پیوندهای خود را پنهان می کنند.

کسانی که از PBN ها برای رتبه بندی استفاده می کنند ، اغلب خزنده کننده لینک هستند. این روشی برای جلوگیری از گزارش رقبای PBN از رقبا است.

نکته جالب این است که مسدود کردن خزنده ها ردپایی را به جای می گذارد. همانطور که در بالا اشاره کردم ، ردپای می تواند منجر به اقدامات دستی شود.

صرف نظر از این نکات:

اگر رقبای شما از PBN استفاده می کنند ، از مزاحمت خودداری کنید. این یک تاکتیک معمول است ، زیرا کار می کند.

اگر از آنها استفاده می کنید باید از PBN استفاده کنید؟

بخوانید: آیا PBN ها ارزش آن را دارند؟ قبل از تصمیم گیری

این به تمایل شما برای به خطر انداختن کاهش می یابد.

7. آیا آنها پیوندهایی از وب سایتهای خارجی دارند؟

درصد بالایی از پیوندهای خارجی و متن لنگرها معمولاً در هنگام ارسال نامه نویسی از طرف رقبا متداول است.

حقیقت این است:

اگر وب سایت ایالات متحده دارید ، بخش عمده ای از پیوندهای شما باید از وب سایت هایی که در داخل کشور میزبانی می شوند ، باشد. متن لنگر شما همچنین باید انگلیسی باشد زیرا این زبان غالب در ایالات متحده است

از معکوس کردن رقبا که مقادیر غیرمعمول پیوندهای خارجی دارند ، خودداری کنید.

نتیجه

اکنون شما ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل و ضرب و شتم رقبای خود در SERP دارید.

حالا شروع به تجزیه و تحلیل کنید!

قبل از شروع سوال چند سوال دارید؟

نظر را در زیر بگذارید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۹ ، ۲۱:۳۵
کریم بنز اونا

چرتکه ابزاری باستانی است که برای شمارش از آن استفاده می شود ، از مجموعه ای از قاب با میله هایی که روی آن توپ یا مهره ها بر روی آن قرار گرفته است. چرتکه از قرن دوم قبل از میلاد در چین وجود داشته است ، اگرچه قدیمی ترین تابلوهای شمارش در قرن چهارم قبل از میلاد روم یافت شده اند. بسیاری از فرهنگها از abaci یا چیزی مشابه (مانند Incip quipu) استفاده می کردند. ما برای مقایسه آنها تصمیم به ساختن دو abaci از فرهنگهای مختلف گرفتیم: چرتکه روسی و چرتکه فارسی در این لینک  و چرتکه ژاپنی (Soroban). چرتکه روسی مخصوصاً برای شمارش روبل و کپک (ارز روسی) ساخته شده است. همچنین میتوانید برای آموزش چرتکه به آموزشگاه صداقت مراجعه کنید.

آموزش چرتکه : https://sedaghat-edu.com/

برای دیجیتال مارکتینگ در اصفهان می توانید به سایت فن سئو مراجعه کنید که به صورت تخصصی در آموزش دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و آموزش سئو در اصفهان تبهر دارد. برای شرکت در آموزش دیجیتال مارکتینگ در اصفهان به این لینک و برای شرکت در دوره آموزش سئو در اصفهان به این لینک مراجعه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۹ ، ۱۸:۱۹
کریم بنز اونا

متناوب دیگر به عنوان قاب شمارش نیز گفته می شود ، چرتکه یک وسیله مکانیکی است که برای کمک به شخص در انجام محاسبات ریاضی و شمارش استفاده می شود.

چه کسی اولین چرتکه را ساخته است؟

هنوز مشخص نیست چه کسی اولین چرتکه را ساخته و کی ساخته شده است. شواهدی وجود دارد مبنی بر استفاده از چرتکه در بین النهرین که در اوایل سال 2700 قبل از میلاد برمی گردد ، برای استفاده از سیستم شماره گیری جنسی خود استفاده می کند. چرتکه در سایر تمدنهای اولیه از جمله تمدنهای چینی ، مصر ، یونان ، فارسی و رومی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

چرا از چرتکه استفاده شد؟

قبل از رایانه ها ، ماشین حساب ها یا حتی حسابی با استفاده از کاغذ و مداد ، چرتکه پیشرفته ترین وسیله برای خرد کردن اعداد بود. قبل از چرتکه ، تنها روشی که افراد برای محاسبات ریاضی خود باید از آنها استفاده می کردند ، انگشتان پا و انگشتان پا یا سنگ های موجود در خاک بودند.

آیا امروزه چرتکه هنوز مورد استفاده قرار می گیرد؟

بله ، حتی امروزه در نقاط خاصی از جهان چرتکه هنوز به عنوان یک وسیله اصلی شمارش یا از پشتیبان دستگاه های مدرن شمارش استفاده می شود.

چرا باید چرتکه را یاد بگیرم یا آموزش دهم؟

یادگیری استفاده از چرتکه به شما کمک می کند تا روش جدید شمارش و نحوه اضافه و تفریق را با استفاده از اعداد مکمل به شما یاد بدهیم. با یادگیری حل مشکلات به روش های جدید ، می توانید راه حل های بهتری و اغلب آسان تر برای انواع مشکلات ارائه دهید.

نحوه استفاده از چرتکه

قبل از یادگیری استفاده از چرتکه ، متوجه شوید که انواع مختلف چرتکه وجود دارد. به عنوان مثال چرتکه کلاسیک یا چرتکه چینی دارای پنج مهره در پایین و دو مهره در قسمت بالا است. چرتکه مدرن ، چرتکه ژاپنی یا سوروبان دارای چهار مهره در پایین و یک مهره در قسمت بالا است. ما برای مثال در این صفحه از چرتکه مدرن استفاده می کنیم.

چرتکه

مهره های فوقانی "مهره های آسمانی" نامیده می شوند و در ستون اول پنج عدد ارزش دارند. دانه های تحتانی "مهره های زمینی" خوانده می شوند و در ستون اول هر یک ارزش دارند. هنگام حرکت مهره به سمت نوار میانی (نوار حساب) ، شمرده شده شمرده می شود و هنگامی که هیچ مهره ای نوار حساب را لمس نمی کند ، آن ستون برابر با صفر است. نقاط جداسازی و مهره های رنگی بسته به چرتکه متفاوت است ، اما همیشه برای جدا کردن اعداد به مجموعه های سه مورد استفاده می شود. این نشانگرها همچنین اگر نمی خواهید شمارش را از سمت راست شروع کنید ، می توانند اولین موقعیت شما را نشان دهند. مقادیر مهره ها در ستون سمت راست 1 شروع می شوند ، که مهره هایی بین 1 تا 9 هستند. با حرکت از سمت راست به چپ ، ارزش های مهره ها به جای 10 ، مکان 100 ، مکان 1000 و غیره افزایش می یابد.

برای استفاده از چرتکه ، آن را روی یک سطح صاف قرار دهید و با اطمینان از اینکه هیچ مهره ای نوار حساب را لمس نکند ، آن را صفر کنید. اگر دکمه تنظیم مجدد دارید ، آن را فشار دهید تا مهره ها دوباره تنظیم شود. به حساب روی شروع چرتکه در سمت راست سمت چپ چرتکه بپردازید ، و یک انگشت زمینی را با استفاده از انگشت شست خود را به سمت نوار حساب خود بکشید. یک مهره که نوار حساب را لمس می کند ، چرتکه را مساوی می کند 1. با کشیدن سه مهره دیگر ، مقدار چاقی را چهار برابر کنید (3 + 1 = 4). از آنجا که چرتکه مدرن تنها چهار مهره زمینی دارد ، اگر می خواهید به پنج عدد حساب کنید ، باید انگشت آسمانی را با استفاده از انگشت شاخص خود به سمت پایین نوار حساب منتقل کنید. در همان زمان ، تمام مهره های Earthly را به سمت پایین حرکت دهید. اگر می خواهید تعداد این هفت نفر باشد ، دو مهره زمینی را به طرف نوار حساب حرکت دهید (5 + 2 = 7).

چرتکه اضافه به 283

To count to higher numbers, move further left, depending on how high you want to count. For example, in the picture, the abacus is equal to "283" with nine beads moved towards the reckoning bar. The third column (100's column) has two beads counted for 200. The second column (10's column) has a Heavenly bead counted for 50, and three Earthly beads counted for 30 giving it a total of 80. Finally, the first column (1's column) has three beads counted. Adding all columns together (200 + 80 + 3) gives you the total of 283.

How do I add using the abacus?

To add on an abacus, each number is added to the abacus going left-to-right. For example, if we wanted to add 200 + 123 move two Earthly beads in the 100's column towards the reckoning bar for 200. Next, add one Earthly bead in the 100's column for 100, 2 Earthly beads in the 10's column for 20, and then finally three beads in the 1's column for three. Once completed you should be able to count 323 on the abacus.

What if there are not enough beads to add in a column?

Whenever you run out of beads, you need to use complementary numbers. See the complementary number section for further information and a list of complementary numbers.

How do I subtract using the abacus?

تفریق ساده روی چرتکه شبیه به اضافه کردن روی چرتکه است ، اولین شماره خود را در آن قرار دهید و سپس از آن عدد به چپ و راست تفریق کنید به عنوان مثال ، برای انجام 200 - 100 ، با حرکت دادن دو مهره زمینی در ستون 100 ، به ستون 100 اضافه کرده و سپس از ستون 100 از 100 جدا کنید تا در کل 100 عدد به دست آید.

چه می شود اگر دانه های کافی برای از بین بردن وجود نداشته باشد؟

اگر مهره های کافی برای از بین بردن ستون وجود ندارد ، از عدد مکمل آنچه می خواهید برای تفریق استفاده کنید ، استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مثالها ، به درک اعداد مکمل مراجعه کنید .

درک اعداد مکمل

به طور کلی ، "تکمیل" هر دو عدد کمتر از ده است که اگر جمع شود ، ده را اضافه کنید. آنها در محاسبات شامل بیش از یک ستون استفاده می شوند. بسیار مهم است که شما پنج مجموعه از شماره های مکمل موجود در کادر زیر را به خاطر بسپارید. اگر می خواهید تمام اشکال جمع و تفریق را روی چرتکه انجام دهید ، آنها ضروری هستند. چرتکه فارسی در این لینک نیز از این امر پیروی میکند و چرتکه فارسی چیست؟

9 و 1 
8 و 2 
7 و 3 
6 و 4 
5 و 5

با استفاده از اعداد مکمل برای اضافه کردن روی چرتکه

در زیر لیستی از مراحل اضافه کردن اعداد به هم با استفاده از چرتکه آورده شده است. ما این مراحل را به نقاط گلوله شکسته ایم تا بتوان آنها را آسان تر دنبال کرد.

نکته

هنگام اضافه کردن، اگر ستون ندارد دانه به اندازه کافی کم تعداد مکمل از ستون و اضافه کردن یک مهره به ستون به سمت چپ.

توجه داشته باشید

بسیاری از این نمونه هایی که احتمالاً می توانید در ذهن خود داشته باشید. اما ، با استفاده از مراحل استفاده از چرتکه شما ، تمام مراحل لازم را نشان می دهد.

نحوه اضافه کردن 4 + 7

  • چرتکه را روی چهار قرار دهید.
  • تفریق سه (مکمل هفت) دانه های زمینی از ستون 1 است.
  • یک مهره Earthly را به ستون 10 اضافه کنید.
  • کل باید 11 (10 + 1 = 11) باشد.

نحوه اضافه کردن 7 + 9

  • چرتکه را روی هفت قرار دهید.
  • تفریق یک (مکمل 9) زمینی مهره از ستون 1 است.
  • یک مهره Earthly را به ستون 10 اضافه کنید.
  • کل باید 16 (10 + 5 + 1 = 16) باشد.

نحوه اضافه کردن 19 + 6

  • چرتکه را روی 19 قرار دهید.
  • تفریق چهار (مکمل شش) دانه های زمینی از ستون 1 است.
  • یک مهره Earthly را به ستون 10 اضافه کنید.
  • کل باید 25 (20 + 5 = 25) باشد.

نحوه اضافه کردن 22 + 19

  • چرتکه را روی 22 تنظیم کنید.
  • یک (مهره مکمل نه) مهره زمینی را به ستون 1 بکشید.
  • یک مهره Earthly را به ستون 10 اضافه کنید.
  • کل باید 31 (30 = 1 = 31) باشد.

با استفاده از اعداد مکمل برای تفریق روی چرتکه

در زیر لیستی از مراحل چگونگی تفریق اعداد در کنار استفاده از چرتکه آورده شده است. ما این مراحل را به نقاط گلوله شکسته ایم تا بتوان آنها را آسان تر دنبال کرد.

نکته

با منها اگر ستون ندارد دانه به اندازه کافی اضافه تعداد مکمل به ستون و تفریق یک مهره از ستون به سمت چپ.

نحوه تفریق 10 - 6

  • چرتکه را روی 10 قرار دهید.
  • اضافه کردن چهار (مکمل شش) دانه های زمینی به ستون 1 است.
  • یک ستون از ستون 10 را کم کنید.
  • جمع باید چهار نفر باشد.

نحوه تفریق: 40 - 8

  • چرتکه را روی 40 تنظیم کنید.
  • اضافه کردن دو (مکمل هشت) دانه های زمینی به ستون 1 است.
  • یک ستون از ستون 10 را کم کنید.
  • کل باید 32 (30 + 2) باشد.

نحوه تفریق 83 - 25

  • چرتکه را روی 83 تنظیم کنید.
  • دو ستون از ستون 10 را کم کنید.
  • اضافه کردن پنج (مکمل از پنج) آسمانی به ستون 1 مهره.
  • یک ستون از ستون 10 را کم کنید.
  • کل باید 58 (50 + 5 + 3) باشد.

نحوه تفریق 62 - 19

  • چرتکه را روی 62 تنظیم کنید.
  • یک ستون از ستون 10 را کم کنید.
  • اضافه کردن یک (مکمل نه) زمینی به ستون 1 مهره.
  • یک ستون از ستون 10 را کم کنید. برای انجام این کار ، به عنوان ستون 10 برابر 50 با مهره آسمانی ، مهره آسمانی را تفریق کنید و چهار مهره زمینی را اضافه کنید.
  • کل باید 43 (40 + 3) باشد.

نحوه تفریق 392 - 125

  • چرتکه را روی 392 تنظیم کنید.
  • یک ستون از ستون 100 را کم کنید.
  • اضافه کردن یک (مکمل نه) زمینی به ستون 10 مهره.
  • دو ستون از ستون 10 را کم کنید.
  • اضافه کردن پنج (مکمل از پنج) زمینی به ستون 1 مهره.
  • یک ستون از ستون 10 را کم کنید.
  • کل باید 267 (200 + 50 + 10 + 5 + 2) باشد.

 

منبع: آموزش چرتکه صداقت https://sedaghat-edu.com/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۰۸
کریم بنز اونا

چرتکه چیست

Abacus ابزاری برای محاسبه است که می تواند برای انجام ریاضیات اساسی از جمله جمع ، تفریق ، تقسیم و ضرب استفاده شود. چرتکه ها معمولاً از انواع چوب سخت ساخته می شوند. قسمتهای مختلف چرتکه به طور معمول به عنوان قاب بامبو ، تیر و میله شناخته می شوند.

قاب توسط یک پرتو افقی به دو بخش تقسیم می شود که به عنوان عرشه فوقانی و عرشه تحتانی شناخته می شوند. سه نوع عمده چرتکه وجود دارد: چرتکه ژاپنی ، چینی و روسی. بیشتر مالزیایی ها اما استفاده کننده از چرتکه های ژاپنی هستند که به عنوان محبوب Soroban شناخته می شوند.

Soroban / Abacus چگونه کار می کند

  1. هر ستون در عرشه بالایی باید یک مهره داشته باشد. هر مهره مقدار 5 دارد

  2. هر ستون در طبقه پایین باید چهار مهره داشته باشد. هر مهره مقدار 1 دارد

  3. چرتکه وقتی صاف شود ، تمام مهره ها در هر دو عرشه بالا و پایین از تیر قرار دارند

  4. مهره ها هنگامی که به سمت تیر قرار می گیرند شمرده می شوند

  5. ستون های سمت چپ هر ستون در هر دو عرشه ده برابر بزرگتر شمرده می شوند. ستون های سمت راست در هر دو عرشه ده برابر کوچکتر است

  6. Soroban / Abacus از سیستم اعشار استفاده می کند. "سیستم اندازه گیری یا ارزی که در آن واحدهای اساسی با قدرت 10 افزایش می یابد"

  7. این فیلم آموزنده در اینجا ، به طور کامل نحوه استفاده از Abacus را توضیح می دهد

Abacus For Kids: شروع کنید

جدا از یادگیری الفبای ، در جایی که به بچه ها یاد می گیرد حروف و اصوات را بشناسند ، شمارش نیز به عنوان یک نکته مهم در آموزش اوایل کودکی در نظر گرفته می شود. آنچه Abacus را به یک ابزار محاسبه جالب تبدیل می کند ، به این دلیل است که یک تجربه مقدماتی و جذاب را برای کودکان پیش دبستانی برای شروع یادگیری ریاضیات فراهم می کند.

 

 

 

 

 

آموزش چرتکه در آموزشگاه صداقت یکی از اصلی ترین و بهترنی آموزش ها برای یادگیری چرتکه است که میتواند به شما کمک بسیار زیادی بکند. برای یادگیری چرتکه میتوانید به آموزشگاه صداقت مراجعه کنید و یا به صفحه چرتکه فارسی بروید.

 

 

دلیل این امر آن است که Abacus یک تجربه تصویری تخیلی را ارائه می دهد که به بچه ها کمک می کند تا ریاضیات را در ابتدایی ترین آنها درک کنند. علاوه بر این ، کسل کننده نیست. با Abacus ، احساس می کند "بازی کردن" در حالی که تلاش برای حل یک مسئله ریاضی است. فعالیت های یادگیری می توانند بسیار مؤثر باشند ، اگر در هنگام لمس و سرگرمی قابل درک باشند زیرا به طور طبیعی ، بیشتر بچه ها تمایل دارند از یادگیری از طریق بازی لذت ببرند.

این بدان معنی است که ، Abacus می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای والدینی باشد که می خواستند اولین نمادهای شماره و ریاضیات را به بچه های خود معرفی کنند. براساس این تحقیقات ، کودکان تا 30٪ از انرژی و زمان خود را صرف بازی کردن می کنند. بنابراین بسیار مهم است که یادگیری و بازی با هم ترکیب شوند تا یادگیری به همان اندازه لذت بخش و موثر باشد.

شمارش آسان ساخته شده است

Soroban / Abacus از سیستم اعشار استفاده می کند. بسیاری از مربیان بر این عقیده هستند که کودکان هنگام یادگیری بر اساس یک سیستم اعشاری ، ریاضیات را بسیار آسان و هیجان انگیز می دانند. علاوه بر این ، انجام محاسبات در 5 و 10 بسیار ساده تر است. استفاده از یک ابزار محاسبه فیزیکی برای انجام ریاضیات پایه نه تنها به کودکان در تجسم کمک می کند بلکه آنها را ترغیب می کند تا نسبت به مطالعه خود انگیزه و مثبت داشته باشند. درک مفاهیم عدد از طریق Soroban / Abacus بسیار سرگرم کننده و جذاب تر از مطالعه آنها با استفاده از فقط مداد و کاغذ است.

نحوه استفاده از چرتکه برای کودکان

قبل از یادگیری ریاضیات پیچیده مانند جمع ، تفریق ، ضرب یا موارد دیگر ، به آنها بیاموزید که چگونه خود Abacus را استفاده کنند. در اینجا دو روش ساده وجود دارد:

روش 1: حرکت من را دنبال کنید:
  1. چرتکه خود را روی یک سطح صاف قرار دهید و تمام مهره ها را دور از پرت فشار دهید

  2. از قسمت بالایی شروع کنید ، مقداری از مهره ها را به سمت پرتو حرکت دهید

  3. همین کار را روی عرشه پایین انجام دهید

  4. حال ، از کودک خود بخواهید آنچه را که شما انجام داده اید دنبال کند. همان مقدار دانه ها و همان جهت

  5. برای اطمینان از اینکه کودک شما حوصله ندارد ، به دنبال الگوهای مختلفی از حرکت مهره ها بروید

  6. تکرار

روش 2: شمارش:
  1. تمام مراحل روش 1 را دنبال کنید ، اما این بار از آنها بخواهید که هنگام حرکت آنها ، مهره ها را با دقت شمارش کنند

مزایای آموزش چرتکه به کودکان

علاوه بر بهبود درک کلی ریاضیات ، برخی از مزایای شناختی دیگر ریاضیات چرتکه در اینجا آمده است:

  1. ذهن فرد را تیز می کند

  2. استقامت در برابر فشار و استرس را بهبود می بخشد

  3. اعتماد به نفس و عزت نفس را تقویت می کند

  4. مهارتهای حل مسئله را بهبود می بخشد

  5. یک پایه یادگیری جامد برای ریاضیات ارائه می دهد

  6. به پیشرفت حافظه عکاسی کمک می کند

خط پایین

بیایید اینجا صریح باشیم ، اکثر بچه ها فقط ریاضیات را دوست ندارند. بسیاری از بزرگسالان نیز از آن متنفر هستند. برای بچه ها ، ریاضیات کسل کننده و دشوار است. برای بزرگسالان ، معلمان ریاضی بی علاقه داشتند. شاید. آنها با موضوع رابطه عشق و نفرت دارند. چه کسی می داند بنابراین ، چگونه از این اتفاق جلوگیری می کنیم؟ چگونه می توانیم بچه هایمان را به یادگیری ریاضیات علاقه مند کنیم؟ چگونه یادگیری ریاضیات را جالب تر کنیم؟ جواب ریاضیات چرتکه است. صرفنظر از اینکه در کدام زمینه از دانش در اینجا بحث می کنیم ، ناگفته پیداست که داشتن ابزارهای یادگیری مناسب در رشد اولیه کودکی دارای اهمیت است. نحوه انتخاب این موضوعات به بچه ها ، چگونگی درک آنها در آینده را تعیین می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۹ ، ۰۷:۳۳
کریم بنز اونا