آموزش سئو سایت

آموزش سئو به زبانی ساده

آموزش سئو سایت

آموزش سئو به زبانی ساده

تجزیه و تحلیل رقبای SEO (فقط راهنمایی مورد نیاز شما)

چهارشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۳۵ ب.ظ

آیا از دست دادن خسته شده اید؟

سپس وقت آن است که رقبای خود را بررسی کنید.

در این راهنما ، من به شما نشان می دهم که چگونه یک تجزیه و تحلیل مناسب رقیب SEO را انجام دهید.

بیا شروع کنیم.

چرا باید رقبا را برای SEO جستجو کرد؟

سه دلیل مهم بودن تحلیل رقبا وجود دارد:

1. شما می توانید آنچه را که آنها به خوبی انجام می دهند
بیابید 2. شما می توانید مزایای استراتژیک را پیدا کنید
3. می توانید فرصت های پیوند را پیدا کنید

من به شما عناصر مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل را برای درک رقبای خود نشان خواهم داد.

1. کلمات کلیدی آنها را بیابید

اولین قدم فرایند این است که ببینید رقبای شما چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند.

ساده ترین راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد نظر خود را برای استفاده از SEMRush یا Ahrefs.

در اینجا چگونه می توانید کلمات کلیدی رقبا را با SEMRush پیدا کنید:

1. URL رقیب خود را در نوار جستجو وارد کنید:

 

SEMRush 1 دقیقه

2. در قسمت "تحقیقات ارگانیک" ، روی "موقعیت ها" کلیک کنید:

 

SEMRush 2 دقیقه

3. ببینید رقیب شما برای چه رتبه های کلیدی قرار دارد:

 

SEMRush 3 دقیقه

بعد از اینکه لیست خوبی از کلمات کلیدی را در اختیار دارید ، وقت آن است که بهینه سازی سایت رقیب خود را تحلیل کنید.

2. بهینه سازی سایت آنها را تحلیل کنید

صبر کنید ... تجزیه و تحلیل رقبای خود را در سایت SEO انجام دهید؟

آیا این اتلاف وقت زیادی نیست؟

نه

شما می توانید یک تن از اطلاعات ارزشمند را از استراتژی در محل خود و یا عدم وجود آنها جمع آوری کنید.

تراکم کلمات کلیدی

یکی از اولین مواردی که در صفحه ای نگاه می کنم که رتبه خوبی دارد ، تراکم کلمات کلیدی است. این راهنمایی می کند که شما با چیدمان کلمات کلیدی چقدر نیاز دارید که تهاجمی باشید.

1. به این ابزار چگالی کلمه کلیدی بروید و URL رقیب خود را وارد کنید:

 

تراکم KW 1 دقیقه

2. چگالی KW را برای کلید واژه مورد نظر بررسی کنید:

 

تراکم KW 2 دقیقه

این روند را برای همه 10 رقبای رتبه بندی تکرار کنید. بعد از انجام این کار ، چگالی KW را متوسط ​​کنید.

این یک تصویر کلی از آنچه که "برای کلمه کلیدی مورد نظر" قابل قبول است ، به شما می دهد.

اطلاعات META

پس از تجزیه و تحلیل تراکم کلمه کلیدی ، شما باید اطلاعات META آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

بررسی کنید که چگونه داده های META خود را نوشتند.

آیا آنها از کلمات کلیدی LSI استفاده می کنند؟ آیا نسخه قوی است؟ آیا فراخوانی واضح برای اقدام وجود دارد؟

پیوند داخلی

تحلیل معماری سایت رقیب شما برای درک چقدر معتبر وب سایت آنها مهم است.

سعی کنید تاکتیک های پیوند داخلی آنها را بفهمید .

آیا از سیلو استفاده می کنند؟ آیا می توانید از طریق سایت خود الگوی بهتری را برای ایجاد سهام در لینک ایجاد کنید؟

فراموش نکنید:

یک معماری قوی سایت به شما کمک می کند تا از بک لینک های خود نهایت استفاده را ببرید.

هدف با حداقل بک لینک ممکن است.

معماری سایت شما کمک خواهد کرد.

3. تجزیه و تحلیل محتوا

صفحات با محتوای بیشتر رتبه بهتری دارند.

به همین دلیل هدف نهایی ما باید ایجاد صفحه ای به مراتب برتر از رتبه بندی برای کلید واژه هدف شما باشد.

با این گفته ، شما باید چندین عنصر مختلف از محتوای رقبا را تحلیل کنید.

تعداد کلمه

محتوای SEO با فرم طولانی تمایل دارد عملکرد خوبی در Google داشته باشد.

برای دیدن طول کلمه در صفحات رقبای خود ، از قبل از ابزار تراکم کلید واژه استفاده کنید.

برای تهیه تصویر کلی حتماً آن را متوسط ​​کنید.

هدف شما ایجاد چیزی بسیار بزرگتر است.

منحصر به فرد بودن محتوا

نوشتن یک دسته از آشغال های مرتفع کارایی نخواهد داشت. محتوای شما باید متفاوت از رقبای شما باشد.

و نه ، نه تنها Copyscape متفاوت ...

باید به صورت منحصر به فرد ساخته و تحقیق شود.

رسانه ها

ببینید آیا رقبای شما از تصاویر و فیلم ها در محتوای خود استفاده می کنند یا خیر. تصاویر و فیلم ها باعث بهبود هضم مطالب شده و تجربه کاربر را بهبود می بخشند.

وقتی تجربه کاربر را بهبود می بخشید ، Google صفحات شما را بیشتر دوست دارد.

پیوندهای برون مرزی

پیوندهای برون مرزی اعتبار محتوای شما را بهبود می بخشد و می تواند به شما در ایجاد روابط کمک کند. اگر رقبای شما پیوند برقرار نمی کنند ، از آن استفاده کنید و این کار را خودتان انجام دهید.

4. طرح آنها را تحلیل کنید

وب سایت شما اهمیت دارد.

اگر رقابت شما طراحی زیبایی دارد ، شاید لازم باشد مقداری دلار را برای سرمایه گذاری خود سرمایه گذاری کنید.

اگر یک تجارت محلی هستید ، این امر در مورد شما صدق می کند!

بسیاری از مشاغل محلی هنوز وب سایتهایی دارند که دوستانه تلفن همراه ندارند.

و حتی بدتر ، به نظر می رسد مانند آنها از سال 1995 است.

مخالفش هم درست است.

بیایید بگوییم رقیب شما رتبه خوبی دارد ، اما آنها یک وب سایت زشت دارند.

این یک فرصت طلایی برای شما است که می توانید در آن نبرد پیروز شوید و برنده شوید.

5. صفحه Google My Business خود را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل رقبای صفحه Google My Business فقط مربوط به مشاغل محلی است.

در این تحلیل ، شما در حال تلاش برای کشف هستید:

  • آیا صفحه آنها به طور مرتب به روز می شود؟
  • آیا پست های آنها درگیر است؟
  • آیا آنها تصاویر دارند؟
  • آیا آنها بررسی دارند؟
  • آیا افراد صفحه را دنبال می کنند؟

اگر آنها هیچ یک از این موارد را نداشته باشند ، این فرصتی برای شما خواهد بود که از عدم تلاش آنها سرمایه گذاری کنید.

اگر آنها این کارها را دارند ، باید آنها را آینه کاری کنید.

6. رسانه های اجتماعی آنها را تحلیل کنید

شما نمی توانید تأثیر رسانه های اجتماعی بر سئو را نادیده بگیرید.

ما می توانیم در کل روز بحث کنیم که آیا سیگنال های اجتماعی بر نتایج SEO تأثیر می گذارند ، اما حقیقت این است:

فرقی نمی کند

دلیل این امر این است که رسانه های اجتماعی بزرگتر از سئو هستند.

یک کمپین مناسب برای رسانه های اجتماعی:

  • به شما در ایجاد روابط کمک می کند
  • به شما امکان تعامل با مشتریان را می دهد
  • به شما در بازاریابی مطالب کمک می کند

بنابراین ، اگر رقبای شما در رسانه های اجتماعی مشغول فعالیت هستند ، پس شما هم نیاز دارید.

بهترین راه برای کشف این است که به حساب های اجتماعی آنها نگاه کنید و ببینید که چقدر فعال هستند.

همچنین می توانید از SocialMention.com استفاده کنید تا مخاطبان درگیر آنها را ببینید. همچنین می توانید از این ابزار برای بررسی سهام اجتماعی برای هر صفحه جداگانه استفاده کنید.

بازاریابی ویدیویی

فراموش نکنید که YouTube دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است.

به همین دلیل باید ببینید که رقبای شما از آن استفاده می کنند یا خیر.

اگر آنها هستند ، پس باید پا به پا کنید و آینه کاری کنید.

اگر رقبای شما در YouTube نیستند ، از آن استفاده کنید.

7. استراتژی های آفلاین آنها را تحلیل کنید

یک دلیل مهم برای تحلیل تلاشهای بازاریابی آفلاین رقیب شما وجود دارد:

جستجوهای مارک دار

جستجوهای مارک شده در Google مانند "Gotch SEO" می توانند نتایج SEO را از دو طریق تحت تأثیر قرار دهند:

  1. جستجوهای مارک شده در SERP ها با نرخ بالای کلیک انجام می دهند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد SERP CTR یک عامل رتبه بندی کوچک در گوگل است.
  2. جستجوی مارک به Google نشان می دهد که کاربران می خواهند درباره برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. یا بخواهید به وب سایت خود برگردید زیرا آنها از مطالب شما لذت می برند.

نکته اصلی در اینجا این است که جستجوهای مارک تجاری دارای اهمیت هستند.

این زمانی است که بازاریابی آفلاین وارد می شود.

تلاش های تبلیغاتی آفلاین از قبیل: تبلیغات رادیویی ، نامه مستقیم ، تبلیغات روزنامه ها ، تبلیغات تلویزیونی / فیلم ، تبلیغات بیلبورد ، و نمایشگاه ها / کنفرانس های تجاری ممکن است چشم پوشی برای جستجوی اطلاعات بیشتر درباره یک مارک باشد.

کجای بیشتر افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مارک ها به کجا می روند؟

گوگل

حال سوال اینجاست:

چگونه می دانید آیا یک رقیب از تاکتیک های بازاریابی آفلاین استفاده می کند؟

دشوار است ، اما چند روش وجود دارد.

با رفتن به Google.com شروع کنید.

برای یافتن نسخه های آنلاین از نامه مستقیم رقیب خود ، سؤالات جستجو زیر را وارد کنید:

"رقیب + نامه دهنده"
"رقیب + کارت پستال"
"رقیب + پرواز".

همچنین می توانید از خدماتی مانند Who's Mailing What استفاده کنید .

برای روزنامه ها می توانید مقاله محلی خود را انتخاب کنید یا سعی کنید نسخه آنلاین پیدا کنید.

همچنین می توانید وب سایت رقبا را برای نسخه آنلاین آگهی هفتگی یا ماهانه آنها بررسی کنید.

برای مجلات ، فقط یک جستجوی Google مانند "نام تجاری + همانطور که در آن دیده می شود" انجام دهید.

برای تبلیغات تلویزیونی / فیلم باید به دنبال نسخه آنلاین باشید.

سعی کنید به سایت یا کانال YouTube آنها مراجعه کنید.

از عملکرد جستجوی YouTube "رقیب + تجاری" استفاده کنید.

برای دیدن فعالیت رقیب در نمایشگاه ها یا کنفرانس ها ، از سؤالات جستجوی زیر استفاده کنید:

نام رقیب + intitle: غرفه داران
نام رقیب + intitle: حامیان
نام رقیب + intitle: "حمایت شده توسط"

8- بک لینک های آنها را تحلیل کنید

هفت تاکتیک قبلی برای تجزیه و تحلیل کامل لازم است. اما ، در سال 2016 و برای آینده قابل پیش بینی ، بک گراند ها هنوز یک قطعه بزرگ از معما هستند.

دو دلیل وجود دارد که باید پروفایل لینک رقیب خود را آنالیز کنید:

  1. برای یافتن فرصتهای پیوند
  2. برای تعیین اینکه آیا باید پروفایل لینک آنها را "آینه" کنید

برای تجزیه و تحلیل خود از ابزارهای زیر استفاده کنید:

"آینه کاری" چیست؟

Mirroring روند تکرار پروفایل لینک رقیب شما است.

این به یک دلیل واضح مؤثر است:

شما در حال بدست آوردن لینک های مشابهی هستید که رقیب شما برای رتبه بندی استفاده می کند.

از نظر تئوری ، اگر بتوانید آنها را تکرار کنید ، می توانید به نتایج مشابه برسید.

حال قبل از بیرون رفتن به آنجا و تلاش برای تکرار رقبا ، باید نکات کلیدی را درک کنید:

  1. هرزنامه لینک را کپی نکنید. اگر یک رقیب از طریق تاکتیک های کلاه خاکستری یا سیاه رتبه بندی می کند ، از آینه کردن آنها خودداری کنید. درک کنید که احتمال چسبیدن به رتبه آنها کم است.
  2. رقبای آینه ای که دارای لینک های با کیفیت هستند. اگر آنها پیوندهایی با هافینگتون پست دارند ، به پیوندهایی با قدرت برابر نیاز دارید. اگر در صنعت شما بک لینک هایی در وبلاگ ها دارند ، پس باید همین کار را انجام دهید.
  3. برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در اصفهان ، فن سئو میتواند سایت خوبی باشد.
  4. برای شرکت در دوره آموزش طراحی سایت در اصفهان به این لینک مراجعه کنید.
  5. برای شرکت در دوره آموزش سئو در اصفهان به این لینک مراجعه کنید.

بهترین انواع لینک به آینه

  • پیوندهای عضویت
  • پیوندهای حامی
  • لینک های لیست منابع
  • پیوندهای راهنما
  • پیوندهای دایرکتوری Geo-Targeted
  • پیوندهای متناسب با متن Niche Relevant

یاد آوردن:

بهترین پیوندها آنهایی هستند که به سختی می توان دریافت کرد.

مانند پیوندهای به دست آمده از طریق سرویس دسترسی به بلاگر ما .

هرکسی می تواند در هر وب سایتی 2.0 برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کند.

هیچ چیز از تارنماهای مرتبط با ترافیک واقعی ، بک لینک نمی شود.

اکنون می دانید چه فرصتهای پیوندی برای تکرار بهتر است.

اکنون بگذارید 7 سؤال از شما در هنگام تجزیه و تحلیل پروفایل لینک رقیب نشان دهم:

1- صفحه اصلی آنها به نسبت پیوند عمیق چیست؟

می توانید با مراجعه به "صفحات برتر" مانند این ، این نسبت را در Ahref مشاهده کنید:

 

صفحات بالا-دقیقه

یک دلیل مهم برای درک این نسبت لینک وجود دارد:

پیوندهای عمیق باعث ایجاد اقتدار سایت می شوند.

اقتدار سایت بیشتر = رتبه بندی آسان تر

اگر بخش عمده ای از بک لینک های رقبای شما به صفحات عمیق می رود ، باید همین کار را انجام دهید.

برای رسیدن به این هدف ، شما نیاز به تولید محتوا دارید.

2- نسبت NoFollow to Follow آنها چیست؟

هر پروفایل لینک خوب نسبت متعادلی از لینک های NoFollow و Follow دارد.

غیرقابل توصیف برای نمایه پیوند شما در صد٪ پیوندهای پشتی قرار دارد.

رقبایی که رتبه خوبی دارند به احتمال زیاد دارای بک لینک NoFollow هستند: نظرات وبلاگ طاقچه ، لیست های کسب و کار یا انتشار مطبوعات.

3. توزیع متن لنگر آنها چیست؟

متن لنگر پیچیده است.

شما برخی از رقبا با متن لنگر غنی از کلمات کلیدی را پیدا خواهید کرد.

در حالی که سایر رقبا لنگرهای غنی از کلمات کلیدی کمی دارند یا نه.

چگونه تصمیم می گیرید کدام یک را آینه کنید؟

به شما توصیه می کنم از رقبا که متن لنگرهای زیر بهینه شده را آینه می کنید.

اگر مجبور بودید بین این دو انتخاب کنید ، همیشه باید سعی کنید از رقیب کمتری استفاده کنید.

4- آیا از ریدایرکت استفاده می کنند؟

301 تغییر مسیر به خوبی به عنوان ابزاری برای ایجاد لینک کار می کنند. به همین دلیل باید ببینید که آیا رقیب شما از آنها استفاده می کند یا خیر.

چندین نوع تغییر مسیر مختلف برای جستجوی انواع مختلف وجود دارد:

  • سنتی: یک مارک سایت قدیمی خود را به سایت جدید خود هدایت می کند.
  • روش ادغام : وقتی دامنه منقضی شده مربوط را به وب سایت خود هدایت می کنید.
  • Link Shortners: این سیاه ترین کلاه سه نفره است. بسیاری از لینک های کوتاه 301 تغییر مسیر می باشد.

کلاه های سیاه پیوندهایی را به عنوان کوتاهتر / 301 ایجاد می کنند ، زیرا به عنوان "بافر" عمل می کند. من از استفاده از این تاکتیک خودداری می کنم مگر اینکه شما در حال سوختن و سوزاندن باشید.

5- آیا آنها پیوندهای گسترده ای در سایت دارند؟

ممکن است برخی از رقبا را ببینید که لینکهای گسترده در سایت دارند.

چند دلیل برای جلوگیری از پیوندهای گسترده در سایت وجود دارد:

  1. توزیع متن لنگر: پیوندهای گسترده در سایت نمایه متن لنگر شما را خراب می کنند.
  2. ردپای: پیوندهای گسترده سایت جای پای بزرگی را به جا می گذارد. ردپای اغلب به اقدامات دستی انجام می شود.
  3. به همان اندازه مؤثر نیست: پیوندها به صفحه بالا و نوار کناری به اندازه پیوندهای متنی مؤثر نیستند.

توصیه می کنم اگر مبتدی باشید از لینک های گسترده سایت خودداری کنید.

6- آیا پیوندهای خود را پنهان می کنند؟

ممکن است رقیبی پیدا کنید که در رتبه بندی باشد اما هیچ بک لینک ندارد. قبل از زدن دکمه freak out ، درک کنید که آنها به احتمال زیاد پیوندهای خود را پنهان می کنند.

کسانی که از PBN ها برای رتبه بندی استفاده می کنند ، اغلب خزنده کننده لینک هستند. این روشی برای جلوگیری از گزارش رقبای PBN از رقبا است.

نکته جالب این است که مسدود کردن خزنده ها ردپایی را به جای می گذارد. همانطور که در بالا اشاره کردم ، ردپای می تواند منجر به اقدامات دستی شود.

صرف نظر از این نکات:

اگر رقبای شما از PBN استفاده می کنند ، از مزاحمت خودداری کنید. این یک تاکتیک معمول است ، زیرا کار می کند.

اگر از آنها استفاده می کنید باید از PBN استفاده کنید؟

بخوانید: آیا PBN ها ارزش آن را دارند؟ قبل از تصمیم گیری

این به تمایل شما برای به خطر انداختن کاهش می یابد.

7. آیا آنها پیوندهایی از وب سایتهای خارجی دارند؟

درصد بالایی از پیوندهای خارجی و متن لنگرها معمولاً در هنگام ارسال نامه نویسی از طرف رقبا متداول است.

حقیقت این است:

اگر وب سایت ایالات متحده دارید ، بخش عمده ای از پیوندهای شما باید از وب سایت هایی که در داخل کشور میزبانی می شوند ، باشد. متن لنگر شما همچنین باید انگلیسی باشد زیرا این زبان غالب در ایالات متحده است

از معکوس کردن رقبا که مقادیر غیرمعمول پیوندهای خارجی دارند ، خودداری کنید.

نتیجه

اکنون شما ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل و ضرب و شتم رقبای خود در SERP دارید.

حالا شروع به تجزیه و تحلیل کنید!

قبل از شروع سوال چند سوال دارید؟

نظر را در زیر بگذارید.