آموزش سئو سایت

آموزش سئو به زبانی ساده

آموزش سئو سایت

آموزش سئو به زبانی ساده

UX در طراحی سایت های اصفهانی ها چچیست؟

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۴۶ ب.ظ

طراحی UX چیست؟

این مهم است که بگوییم هیچ تعریف متداول برای طراحی UX وجود ندارد.

طراحی تجربه کاربر مفهومی است که ابعاد مختلفی دارد ، و شامل رشته های مختلفی از جمله طراحی تعامل ، معماری اطلاعات ، طراحی بصری ، قابلیت استفاده و تعامل انسان و کامپیوتر است.

اما بیایید سعی کنیم تصویری واضح تر از معنای واقعی آن به دست آوریم.

تعریف طراحی UX

مطابق مطالعه‌ای از مجله آکسفورد که در حال تعامل با رایانه است:

هدف از طراحی UX در تجارت "بهبود رضایت مشتری و وفاداری از طریق ابزار ، سهولت استفاده و لذت ارائه شده در تعامل با یک محصول است."

به عبارت دیگر ، طراحی UX فرایند طراحی (دیجیتال یا فیزیکی) محصولاتی است که با آنها تعامل مفید ، آسان و کاربردی لذت بخش است. این در مورد افزایش تجربه ای است که افراد در حین تعامل با محصول شما دارند و اطمینان حاصل می کنند که در آنچه ارائه می دهید ارزش پیدا می کنند.

اما متأسفانه ، این توضیحی جامع درباره طراحی UX نیست. بنابراین برای کمک به درک بهتر آنچه در واقع است ، ما به 15 نفر از رهبران فکر در فضا رسیدیم و از آنها پرسیدیم:

طراحی UX چیست؟

گفت: "چگونه UX را با کسی که برای اولین بار در مورد آن آموخته است ، چگونه طراحی UX را توصیف می کنید؟"

این چیزی است که آنها برای گفتن داشتند:

  1. لورا کلین ، مدیر کاربران می داند
  2. جان امیرعباسی ، محقق تجربه کاربر در فیس بوک
  3. جیسون اوگل ، بنیانگذار و میزبان پادکست User Defenders
  4. جاستین میسسود ، بنیانگذار قابلیت استفاده Geek
  5. استیو کروگ ، مشاور قابلیت استفاده
  6. مارتین ردینگ ، رئیس تجربه دیجیتال در Virgin Atlantic
  7. تامر شارون ، رئیس تحقیقات کاربر و اندازه گیری های گلدمن ساکس
  8. Marieke McCloskey ، مدیر تحقیقات ، محصول در UserTesting
  9. استیو پورتیگال ، مدیر مشاوره Portigal
  10. پل بوگ ، مشاور UX از Boagworks
  11. جوشوا پورتر ، شریک Rocket Insights
  12. اسکات جانسن ، رئیس طراحی در UserTesting
  13. ویتنی هس ، بنیانگذار و مربی اجرایی Vicarious Partners
  14. کوری لبسون ، مشاور تحقیقاتی UX
  15. رید جونز ، پژوهشگر تجربه کاربر ارشد در Autodesk

1. طراحی UX فرایندی است که برای تعیین اینکه تجربه کاربر در هنگام تعامل با محصول شما چه خواهد بود تجربه خواهد شد

لورا کلین ، مدیر اصلی در استفاده کاربران می داند ، نویسنده UX برای راه اندازی های ناب و ساخت محصولات بهتر

لورا کلین ، مدیر اصلی در استفاده کاربران می داند ، نویسنده UX برای راه اندازی های ناب و ساخت محصولات بهتر

"اگر UX تجربه ای است که کاربر در حین تعامل با محصول شما دارد ، UX Design طبق تعریف ، فرایندی است که ما تعیین می کنیم آن تجربه چه خواهد بود.

طراحی UX همیشه اتفاق می افتد. چه عمدی باشد و چه نباشد ، شخصی در مورد چگونگی تعامل انسان و محصول تصمیماتی می گیرد. خوب UX Design هنگامی اتفاق می افتد که ما این تصمیمات را به روشی بگیریم که نیازهای کاربران و مشاغل ما را درک و برآورده سازد. "

2. طراحی تجربه کاربر رویکردی برای طراحی است که کاربر را در نظر می گیرد

جان امیرعباسی ، محقق تجربه کاربر در فیس بوک

جان امیرعباسی ، محقق تجربه کاربر در فیس بوک

سؤال شما گفت: "سؤال شما ساده است ، جواب کمی پیچیده است ، و بعضی اوقات می تواند بحث برانگیز باشد.

User Experience Design رویکردی برای طراحی است که تمام جوانب یک محصول یا خدمات را با کاربر در نظر می گیرد. این نه تنها زیبایی و کارکرد را شامل می شود: (قابلیت استفاده و دسترسی) یک محصول یا یک جریان ، بلکه چیزهایی مانند لذت و احساسات را نیز شامل می شود - چیزهایی که مهندسی و دستیابی به آنها سخت تر است.

در حالی که یک طراح می تواند ضامن ، جریان یا تعامل ایجاد کند ، زیبا ، منحصر به فرد ، سکسی و عملکردی در یک جریان ایجاد کند - UXD در تمام رشته هایی که گرد هم می آیند ، ایجاد می کند تا کاربر را به عنوان یک تجربه عالی تجربه کند.

بله ، شما طراحان تعامل دارید ، اما شما همچنین دارای استراتژیست محتوا ، معماران اطلاعات ، محققان کاربر ، مهندسین و مدیران محصول هستید - همه آنها مسئولیت مشترکی برای ایجاد تجربه ای آسان برای استفاده دارند و کاربران را راضی می کنند زیرا برای آنها ارزش افزوده است. "

3. طراحی UX در مورد حل مشکلات از طریق همدلی است

جیسون اوگل ، بنیانگذار و میزبان پادکست User Defenders

جیسون اوگل ، بنیانگذار و میزبان پادکست User Defenders

"UX Design یک عمل همدلی محور است که برای حل مشکلات انسانی و شغلی ساخته شده است ، و موانع و اصطکاک ها را از اهداف مورد نظر کاربر حذف می کند. امیدوارم از روند کار لذت ببرید."

4- User Experience Design فرایندی برای طراحی سیستمهایی است که تجربه بسیار خوبی را به کاربران ارائه می دهد

جاستین میسسود ، بنیانگذار قابلیت استفاده Geek

جاستین میسسود ، بنیانگذار قابلیت استفاده Geek

"Design Experience کاربر (UXD یا UED) یک فرایند طراحی است که تنها هدف آن طراحی سیستمی است که یک تجربه عالی را به کاربران خود ارائه می دهد. بنابراین UXD نظریه های تعدادی از رشته ها مانند طراحی رابط کاربر ، قابلیت استفاده ، دسترسی ، معماری اطلاعات و تعامل رایانه انسانی را در بر می گیرد.

طراحی کاربری توسط طراحان تجربه کاربر — که به طور خاص به تعامل بین کاربران و سیستمی که از آنها استفاده می شود ، علاقه دارند ، تمرین می شود.

به عنوان مثال ، یک طراح UX این اصول را اتخاذ می کند که چگونگی دستیابی به محصول را در اختیار شما قرار می دهد ، و در واقع آن اصول را در فرایند طراحی یک سیستم مجسم می کند تا کاربر با هم در تعامل باشد ، آن را در دسترس پیدا کند. "

5- UX استفاده از یک محصول را تا چه اندازه مفید ، آسان ، دلپذیر ، قابل فروش یا اعتیاد آور می کند

استیو کروگ ، مشاور قابلیت استفاده ، نویسنده Do Not Make Me Think و Surgery Surgery Easy ساخته شده است

استیو کروگ ، مشاور قابلیت استفاده ، نویسنده Do Not Make Me Think و Surgery Surgery Easy ساخته شده است

"در 100 کلمه؟ لایک ها (چهار نفر از آنها در حال حاضر وجود دارد. متأسفیم. آن ده نفر را انجام دهید.) در اینجا آمده است: اصطلاح عمداً جنجالی "تجربه کاربری" شامل تحقیقات UX (درک اینکه چگونه مردم با یک محصول ، سیستم یا خدمات درک می کنند و تعامل می کنند) و طراحی UX ( بهبود یا دستکاری چقدر مفید / آسان / دلپذیر / بازاریابی / اعتیاد آور استفاده از آن است). UX از ارگونومی ، طراحی کاربر متمرکز و معماری قابلیت استفاده / اطلاعات فرود آمد تا اینکه در پی موفقیت آیفون که در 46 زیرمجموعه خاص و طعم دهنده های فعلی ظاهر شد. از میراث شریف خود برای استفاده از کاربر ("بهبود تجربه کاربر") ، آن را تمایل نگران کننده برای تکیه به سمت حمایت از تولیدکننده (حداکثر استفاده یا فروش / اعتیاد) نشان داده است. [متأسفم که در پایان تاریک است.] "

6. طراحی تجربه کاربر ، تحقق وعده یک برند است

مارتین ردینگ ، رئیس تجربه دیجیتال در Virgin Atlantic

مارتین ردینگ ، رئیس تجربه دیجیتال در Virgin Atlantic

"طراحی تجربه کاربر اوج محتوا ، تحقیق ، طراحی و استراتژی و تأثیر آن در تحویل ، فروش و استفاده از یک محصول یا خدمات دیجیتال است. در بسیاری از موارد ، تجربه کاربر با تصادف تصادفی کد و فرضیات در مورد افراد اتفاق می افتد ، بنابراین فکر می کنم تمایز در مارک هایی است که ارزش یک تجربه دیجیتالی را با دقت می شناسند. از بسیاری جهات ، این تحقق وعده و شناخت یک برند است که احساس مشتری تأثیر تجاری بزرگی دارد. "

7. طراحی UX هنر و دانش تولید احساسات مثبت از طریق تعامل محصول است

تامر شارون ، مدیر عامل ، رئیس تحقیقات کاربر و معیارها در گلدمن ساکس ، نویسنده اعتبار سنجی ایده های محصول از طریق تحقیقات کاربر ناب

تامر شارون ، مدیر عامل ، رئیس تحقیقات کاربر و معیارها در گلدمن ساکس ، نویسنده اعتبار سنجی ایده های محصول از طریق تحقیقات کاربر ناب

"طراحی UX هنر و دانش تولید احساسات مثبت در بین افرادی است که با محصولات یا خدمات در تعامل هستند."

8. طراحی UX تعهدی برای ساختن محصولات با ذهن مشتری است

Marieke McCloskey ، محقق UX ، استراتژیست محصول و گوینده

Marieke McCloskey ، محقق UX ، استراتژیست محصول و گوینده

"طراحی UX تعهد به ساختن محصولاتی است که در ذهن مشتری ایجاد می شود. این کار با مطالعه افرادی که مشتری ها هستند و چه اطلاعاتی لازم دارند و گرفتن اطلاعات برای ارائه محصولات و خدماتی که باعث بهبود کیفیت زندگی افراد می شوند ، شروع می شود.

ایده های طراحی از طریق بازخورد مشتری واقعی تأیید شده و در مورد آن اطمینان حاصل می شود که محصول نهایی برای کسانی که از آن استفاده می کنند به خوبی کار کند. "

9. طراحی UX فرایندی خلاقانه و تحلیلی است برای تعیین اینکه یک وب سایت ، دستگاه یا بخشی از نرم افزار در آن قرار دارد

استیو پورتیگال ، مدیر اصلی مشاوره Portigal ، نویسنده Doorbells ، Danger و باتری های مرده و مصاحبه با کاربران

استیو پورتیگال ، مدیر اصلی مشاوره Portigal ، نویسنده Doorbells ، Danger و باتری های مرده و مصاحبه با کاربران

"اگر ما به یک چیز تعاملی مانند یک وب سایت یا یک دستگاه یا یک نرم افزار نگاه کنیم ، طراحی تجربه کاربر برای آن چیز ، فرآیند خلاقانه و تحلیلی است برای تعیین آنچه در آن قرار خواهد بود - چه کاری برای مردم انجام خواهد داد ، چگونه؟ آنها از آن استفاده خواهند کرد ، و آنچه به نظر می رسد / به نظر می رسد / احساس می کند / بو می کند. "

10. طراحی UX بسیار بیشتر از طراحی صفحه نمایش است

پل بوگ ، مشاور UX از Boagworks ، نویسنده Revolution Experience Revolution

پل بوگ ، مشاور UX از Boagworks ، نویسنده Revolution Experience Revolution

"برای من طراحی UX بسیار بیشتر از طراحی صفحه نمایش است. تجربه کاربر تحت تأثیر تصمیماتی است که در یک سازمان از اتاق هیئت مدیره گرفته تا نحوه کدگذاری یک برنامه نویس برای عملکرد.

به عنوان مثال Disney Magicband جدید را انتخاب کنید. این رابط کاربری گرافیکی ندارد و هنوز تجربه ای شگفت انگیز با استفاده از سنسورها و خدمات به خوبی مشتری ایجاد می کند. "

11. طراحی UX طراحی با آگاهی از هر نقطه لمسی است که تجربه کلی در مورد محصول یا خدمات شما را تشکیل می دهد

جوشوا پورتر ، شریک Rocket Insights

جوشوا پورتر ، شریک Rocket Insights

"UX Design به سادگی طراحی با آگاهی از تمام نقاط لمسی است که شامل تجربه کلی با محصول / خدمات شما است. بنابراین فراتر از صفحه نمایش و طراحی بصری است به مواردی مانند مکاتبات ایمیل ، نحوه پاسخگویی افراد به تلفن ها ، پیام های بازاریابی ، سیاست های برگشتی ، انتشار یادداشت ها و همه چیز در بین آنها.

توجه به تمام تجربه در عصر اینترنت بسیار مهم است زیرا این احتمال وجود دارد که شما هرگز با بسیاری از مشتریان خود رو در رو ملاقات نکنید. اما در نهایت ، حروف "UX" محو می شوند و فهمیده می شود که همه این موارد بخشی از طراحی هر محصول یا خدمات است. "

12. طراحی UX فرایندی است برای درک عمیق نیازها و اهداف کاربر

اسکات جانسن ، رئیس طراحی آلتو

اسکات جانسن ، رئیس طراحی آلتو

"UX Design کاربرد هدفمند از منطق و منطق برای ایجاد تجربیاتی است که هم سود و هم برای ارزش نهایی کاربر نهایی ارائه می دهد. این فرایندی است برای درک عمیق نیازها و اهداف کاربر ، شناسایی محل بزرگترین مشکلات آنها و مشخص کردن راه های ایده آل. برای حل این مشکلات. به ندرت متمرکز به ایجاد یک صفحه نمایش واحد ، UX Design در عوض اقدام عمدی برای ایجاد تعامل بی شماری است که کل تجربه کاربر را در طی یک محصول خاص معین می کند و در عین حال پایبند به مارک ، طراحی و استانداردهای قابلیت استفاده است. "

13. تجربه کاربر تعهد به توسعه محصولات و خدمات با هدف ، دلسوزی و صداقت است

ویتنی هس ، بنیانگذار و مربی اجرایی Vicarious Partners

ویتنی هس ، بنیانگذار و مربی اجرایی Vicarious Partners

"تجربه کاربر تعهد به توسعه محصولات و خدمات با هدف ، دلسوزی و صداقت است. این فرایندی بی پایان از دیدن جهان از دید مشتریان و تلاش برای بهبود کیفیت زندگی آنها است.

این روند بی پایان حفظ سلامتی تجارت و یافتن راههای جدید برای کمک به رشد پایدار آن است. این تعادل عالی بین پول درآوردن و معنا دادن است. "

(توجه: اگر می خواهید درباره تجربه کاربر ویتنی بیشتر بخوانید ، این مقاله را بررسی کنید .)

14. این عمل برآورده کردن نیازهای مردم قبل ، حین و بعد از توسعه محصول است

کوری لبسون ، مشاور تحقیقاتی UX ، نویسنده کتاب راهنمای شغلی UX

کوری لبسون ، مشاور تحقیقاتی UX ، نویسنده کتاب راهنمای شغلی UX

در حالی که من می دانم که شما در حال هدف قرار دادن تصویر بزرگ هستید ، به عنوان یک محقق کاربر ، من به عنوان طراحی UX * به طور خاص به عنوان طراحی تعامل فکر می کنم ، یک قطعه از پای UX به همراه تعداد زیادی از مجموعه های دیگر مهارت های UX ، بعضی از آنها کاملاً طراحی شده اند. گرا و بعضی که نیستند. من در بیش از یک وضعیت قرار داشته ام که افراد از من به عنوان یک طراح UX که تحقیق می کند ، نام بردند. البته ، افرادی هستند که طراح UX هستند که تحقیق می کنند ، اما من نیستم. هویت UX من به سادگی از یک محقق قدیمی ساده است. به همین ترتیب ، من در قطعه دیگری از پای UX قرار می گیرم - که با طراحی UX نزدیک است - اما هنوز هم موازی.

15. طراحی UX در مورد خوشحال کردن کاربران با پیش بینی نیازهای آنها و دادن چیزی است که فکر نمی کردند از آنها بخواهند

رید جونز ، پژوهشگر تجربه کاربر ارشد در Autodesk

رید جونز ، پژوهشگر تجربه کاربر ارشد در Autodesk

"بسیاری از مردم اظهار می دارند که تجربه نمی تواند طراحی شود زیرا تجربیات چیزی است که افراد دارند - نه چیزی که می تواند طراحی شود. از یک طرف ، من کاملاً موافقم.

از طرف دیگر ، UX ما را قادر می سازد تا آنچه را که تجربه خوبی در مقابل تجربه بد ایجاد می کند ، شناسایی کنیم. و هنگامی که به خوبی انجام شود ، عناصر طراحی شده از یک تجربه نامرئی می شوند و کاربر خوشحال می شود زیرا ما نیازهای آنها را پیش بینی کرده ایم تا چیزی را که فکر نمی کنند از آنها بخواهند به آنها ارائه دهند. "

شما چی فکر میکنید؟

همانطور که می بینید ، طراحی UX دارای چندین تفسیر است اما در واقع نگه داشتن کاربران در مرکز هر چیزی که ایجاد می کنید ، واقعاً است.

PS بسیار متشکرم از همه افراد شگفت انگیز که در این مقاله کمک کرده اند! اگر کسی را می شناسید که می تواند مفید باشد ، لطفاً آن را با آنها به اشتراک بگذارید. برای مطالعه بیشتر:

منبع : https://www.usertesting.com/blog/what-is-ux-design-15-user-experience-experts-weigh-in

ترجمه : آکادمی فن سئو