آموزش سئو سایت

آموزش سئو به زبانی ساده

آموزش سئو سایت

آموزش سئو به زبانی ساده

تگ کنونیکال چیست و چه کاربردی دارد؟

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۷:۳۰ ق.ظ

تگ کنونیکال یا عنصر rel = canonical ، که اغلب به آن "پیوند متعارف" گفته می شود ، یک عنصر HTML است که به مدیران وب کمک می کند تا از مسائل تکراری در محتوای جلوگیری کنند. این کار را با مشخص کردن "URL کانونی" ، نسخه "ترجیحی" یک صفحه وب - منبع اصلی ، حتی انجام می دهد. استفاده از آن به خوبی سئو سایت را بهبود می بخشد .

تگ کنونیکال

این ایده ساده است: اگر چندین نسخه مشابه با همان محتوا دارید ، یک نسخه "متعارف" را انتخاب کرده و موتورهای جستجو را روی آن قرار دهید. این   مسئله مسئله تکراری را در جایی حل می کند که موتورهای جستجو نمی دانند کدام نسخه از محتوا را در نتایج خود نشان دهد. این مقاله نحوه استفاده و استفاده از آنها و چگونگی جلوگیری از اشتباهات رایج را به شما منتقل می کند.

سود SEO از rel = canonical است

انتخاب یک URL کانونی و تگ کنونیکال مناسب برای هر مجموعه از URL های مشابه ، SEO سایت شما را بهبود می بخشد. دلیل این امر این است که موتور جستجو می داند کدام نسخه متعارف است ، بنابراین می تواند تمام پیوندهایی را که در همه نسخه های مختلف به عنوان لینک به نسخه متعارف اشاره می کنند ، حساب کند. تنظیم یک کانونیک از نظر مفهومی با یک تغییر مسیر 301 ، فقط بدون تغییر مسیر در واقع شبیه است.

تاریخچه rel = canonical

در فوریه 2009 گوگل ، بینگ و یاهو! عنصر پیوند کانونی را معرفی کرد - اگر می خواهید در مورد تاریخچه آن بیاموزید ، پست  مت کاتس  واضح ترین توضیحات را ارائه می دهد. در حالی که این ایده ساده است ، اما مشخصات نحوه استفاده از آن غالباً پیچیده است.

روند کانونی سازی

 

 یادداشت جانبی عصبی

اصطلاح Canonical از سنت کاتولیک رومی گرفته شده است ، جایی که لیستی از کتابهای مقدس به عنوان اصیل ایجاد و پذیرفته شده و انجیلهای متعارف عهد جدید را نامگذاری کرده است. طعنه آمیز این است که کلیسای کاتولیک روم حدود 300 سال طول کشید و دعواهای بی شماری را برای تهیه لیست کانونی به دست آورد ، و آنها سرانجام چهار نسخه از همین داستان را انتخاب کردند ...

هنگامی که چندین گزینه برای URL محصول انتخاب کرده اید ، کانونیالیزه کردن فرایند انتخاب یکی از آنهاست. در بسیاری از موارد ، واضح است: یک URL بهتر از سایرین است. در بعضی موارد ، ممکن است خیلی آشکار نباشد ، اما حتی پس از آن هنوز هم بسیار ساده است: فقط یکی را انتخاب کنید! کانونیالیزه کردن URL های شما  همیشه  بدتر از کانونیک کردن URL های شما نیست.

 

نحوه تنظیم آدرس های اینترنتی کانونی

یک مثال صحیح از استفاده از rel = canonical

فرض کنید تگ کنونیکال شما دو نسخه در همان صفحه دارید ، هر کدام دقیقا - 100٪ - محتوای یکسان دارند. تنها تفاوت این است که آنها در بخشهای جداگانه ای از سایت شما قرار دارند و به همین دلیل رنگ پس زمینه و آیتم منوی فعال متفاوت است - همین. هر دو نسخه از سایتهای دیگر به هم مرتبط شده اند ، بنابراین خود محتوا به وضوح با ارزش است. بنابراین کدام نسخه باید موتورهای جستجو را در نتایج نشان دهد؟

به عنوان مثال ، اینها می توانند آدرس اینترنتی آنها باشند:

  • https://example.com/wordpress/seo-plugin/
  • https://example.com/wordpress/plugins/seo/

این همان چیزی است که rel=canonicalبرای آن اختراع شد و متأسفانه ، این اتفاق تقریباً به ویژه در بسیاری از سیستم های تجارت الکترونیکی اتفاق می افتد. بسته به نحوه ورود به آنجا ، یک محصول می تواند چندین URL مختلف داشته باشد. در این حالت ، شما rel=canonicalبه شرح زیر درخواست می کنید:

  1. یکی از دو تگ کنونیکال صفحه خود را به عنوان نسخه متعارف انتخاب کنید. این باید نسخه ای باشد که فکر می کنید مهمترین آنهاست. اگر اهمیتی نمی دهید ، یکی از بیشترین لینک ها یا بازدید کنندگان را انتخاب کنید ، و اگر همه موارد مساوی است ، یک سکه را بکشید. فقط باید انتخاب کنید
  2. پیوند rel = canonical را از صفحه غیر متعارف به صفحه متعارف اضافه کنید. بنابراین اگر کوتاهترین URL را به عنوان URL متعارف خود انتخاب کردیم ، URL دیگر به کوتاهترین URL در <head>بخش صفحه پیوند می زند - مانند این:
    <link rel = "canonical" href = "https://example.com/wordpress/seo-plugin/" />

    خودشه. نه کمتر نه بیشتر.

آنچه این کار را انجام می دهد این است که دو صفحه را از منظر موتور جستجو "ادغام" کنید. این یک "تغییر مسیر نرم" است ، بدون اینکه کاربر را هدایت کند. پیوندها به هر دو URL اکنون به عنوان نسخه مجرد URL معمولی حساب می شوند.

تنظیم URL کانونی در SEO Yoast

افزونه Yoast SEO WordPress ما به   شما امکان برای تگ کنونیکال می دهد آدرس کانونی چندین نوع صفحه را در تنظیمات افزونه تغییر دهید. شما فقط می خواهید این کار را انجام دهید اگر می خواهید عرفی را به چیزی متفاوت از URL صفحه فعلی تغییر دهید. Yoast SEO از قبل URL معمولی صحیح را برای تقریباً در هر نوع صفحه در یک نصب وردپرس ارائه می دهد.

برای پست ها ، صفحات و انواع پست های سفارشی ، می توانید آدرس کانونی را در برگه پیشرفته متابوکس Yoast SEO ویرایش کنید: